Latest Crypto Fear & Greed Index

افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند از شاخص ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال (Crypto Fear and Greed Index) برای تحلیل احساسات معامله‌گران و همچنین حدس زدن در مورد اقدامات و حرکات بعدی اکثریت افراد فعال در این بازار استفاده می‌کنند. این شاخص بر پایه شاخص ترس و طمع مورد استفاده در بازارهای سهام توسط شبکه CNNMoney درست شده است که از صفر تا صد به احساسات موجود در بازار رمز ارزهای دیجیتال نمره می‌دهد.

نمره صفر تا 49 بیانگر افزایش ترس و تردید در بازار است که بیان کننده کم ارزش شدن دارایی مورد نظر و همچنین افزایش عرضه نسبت به تقاضا در دارایی مورد نظر را نشان می‌دهد. حس طمع نمره‌ای بین 50 تا صد را دریافت می‌کند و ارزشمند شدن دارایی مورد را نظر با افزایش تقاضا نسبت به عرصه را نشان می‌دهد. اما به یاد داشته باشید در زمانی که شاخص طمع بسیار بالا است که این موضوع نشان دهنده رشد بیش از حد دارایی است، در عین حال هم می‌تواند صرفا بیانگر یک حباب در دارایی باشد.

توجه به تغییرات سطح ترس و طمع در این شاخص می‌تواند قسمتی از استراتژی شما برای ورود و یا خروج به بازار رمز ارزهای دیجیتال باشد.

میزان اهمیت ایندکس ترس و طمع در ارزهای دیجیتال چقدر است؟

یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار خوب و باهوش در زمان تصمیم‌گیری درباره خرید یا فروش یک دارایی در بازار رمز ارزهای دیجیتال همیشه به دنبال یافتن داده‌های حمایتی است. معامله‌گران به راحتی می‌توانند با بررسی نمودارها، تحلیل فاندامنتال و همچنین بررسی احساسات حاکم بر این بازارها به این داده‌های مهم دسترسی پیدا کنند.

با تمام این اوصاف، مطالعه و بررسی تمامی معیارها و شاخص‌های موجود در این بازار بسیار زمان بر خواهد بود. اما با استفاده از شاخص ترس و طمع در رمز ارزهای دیجیتال که ترکیبی از معیارهای اساسی حاکم بر بازار و احساسات معامله‌گران این بازار است می‌توان به دیدگاه خوبی در مورد احساس ترس و طمع در بازار رمز ارزهای دیجیتال پیدا کرد.

همیشه باید به یاد داشته باشیم که بررسی‌های خودمان را فقط به شاخص ترس و طمع محدود نکنیم، اما در عین حال این شاخص می‌تواند به خوبی یک نمای کلی از نگرش و اقدامات احتمالی معامله‌گران را به ما ارائه دهد. 

قیمت و تحلیل ارزهای دیجیتال
قیمت و تحلیل ارزهای دیجیتال

شاخص (Index) چیست؟

شاخص یا ایندکس (Index) در اصل معیاری است که داده‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس آنها را در قالب یک واحد اندازه‌گیری آماری به ما نشان می‌دهد. به احتمال زیاد تا به حال نام میانگین صنعتی داوجونز (Dow Jones Industrial Average) را شنیده‌اید. شاخص داو جونز یکی از مشهورترین شاخص‌ها جهت رهگیری بازار سهام است. این شاخص ترکیبی از میانگین وزن‌های سهام 30شرکت بزرگ است که در چندین بازار سهام ایالات متحده وجود دارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند به وسیله خرید میانگین صنعتی داوجونز از رشد سهام این 30شرکت به طور همزمان سود کسب کنند، بدون اینکه نیاز داشته باشند که سهام هر کدام از این 30شرکت را به طور مجزا دنبال و معامله کنند.

ایندکس ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال نیز مانند میانگین صنعتی داو جونز، میانگین وزنی از داده‌های بازار را نشان می‌دهد. در حقیقت شما مانند سرمایه‌گذاران و معامله‌گران میانگین صنعتی داو جونز، نیازی به بررسی و تحلیل چندین معیار و یا اندیکاتور مختلف جهت دستیابی به وضعیت احساسات بازار ندارید و فقط با دنبال کردن ایندکس ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال می‌توانید به یک دیدگاه کلی از احساسات دیگر معامله‌گران دست پیدا کنید.

با تمام این حرف‌ها باید در نظر داشته باشید که این شاخص یک ابزار مالی نیست و نمی‌توان آن را مانند میانگین صنعتی داو جونز خریداری و معامله کنید. شاخص ترس و طمع صرفا یک اندیکاتور در بازار رمز ارزهای دیجیتال است که فقط می‌تواند تحلیل شما از بازار را کامل کند.

اندیکاتور بازار چیست؟

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به وسیله اندیکاتورهای بازار به راحتی می‌توانند داده‌های بازار را مورد تحلیل قرار بدهند. اندیکاتورهای بازار در قالب‌های مختلفی از تحلیل مانند تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و همچنین تحلیل احساسات بازار قرار می‌گیرند.

اگر قبلا در زمینه تحلیل تکنیکال فعالیت کرده و دارای تجربه باشید به احتمال زیاد تجربه‌ای کار با اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را هم دارید. این اندیکاتورها دارای موارد مختلفی از جمله میانگین‌های متحرک، RSI، MACD و همچنین الگوهای پیچیده‌ای مانند ابر ایچیموکو (Ichimoku Clouds) می‌باشد. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مربوط به تحلیل حجم معاملاتی، قیمت و سایر روندهای آماری است.

اما اندیکاتورهای مربوط به تحلیل فاندامنتال اساسا یک رویکرد متفاوتی دارند. زمانی که شما درباره یک توکن یا سهام مشخص مشغول به تحقیق هستید در اصل دارید ارزش اساسی و بنیادین (فاندامنتال) آن توکن یا سهام را بررسی و تعیین می‌کنید. مثلا، تحقیقات شما ممکن است شامل تعداد کاربران و در عین حال ارزش کل بازار آن توکن یا سهام باشد که می‌تواند در قالب یک اندیکاتور قرار بگیرد.

علاوه بر شاخص ترس و طمع، اندیکاتورهای بسیار زیادی وجود دارد که احساسات و افکار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار را ارزیابی می‌کنند. شاخص ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال یکی از انواع این اندیکاتورها است. دیگر اندیکاتورها مانند شاخص صعودی و نزولی (Bull & Bear Index) توسط پلتفرم آگمنتو (Augmento) و ویل الرت (WhaleAlert) درست شده‌اند تا بتواند تراکنش‌های بزرگی را پیگری کند که نهنگ‌های بازار کریپتوکارنسی‌ها انجام می‌دهند.

بخشی از تحقیقات بازار رمز ارزهای دیجیتال به شبکه‌های اجتماعی، افکار عمومی و جامعه رمز ارزهای دیجیتال وابسته است. به همین خاطر، تحلیل احساسات بازار می‌تواند بر روی چگونگی سرمایه‌گذاری و معامله این نوع از دارایی‌ها تاثیر گذار باشد.

تحلیل بیتکوین
تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیتکوین

به راستی شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال چیست؟

پلتفرم CNNMoney که زیر نظر شبکه خبری آمریکایی CNN مشغول به کار است، شاخص ترس و طمع را اولین بار برای تحلیل احساسات بازار سهام ایجاد کرده بود. بعد از آن، پلتفرم Alternative.me که ورژن جدید و ویژه‌ای از این شاخص بود را با توجه به نیازهای بازار رمز ارزهای دیجیتال ایجاد و عرضه کرد.

ایندکس ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال مجموعه‌ای از روندها و اندیکاتورهای گوناگون بازار را مورد تحلیل قرار می‌دهد تا مشخص شود که آیا معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار نسبت به جمع‌آوری رمز ارزهای دیجیتال حریص هستند یا از نزدیک شدن و خرید آنها ترس دارند. نمره صفر بیان کننده شدیدترین احساس ترس و نمره صد بیان کننده شدیدترین میزان طمع در سرمایه‌گذاران این بازار است. نمره 50 نشان دهنده احساسات خنثی در این بازار است.

بازاری که پر از احساسات ترس باشد می‌تواند بیان کننده این موضوع باشد که دارایی دیجیتال کمتر از حد معمول خودش ارزش‌گذاری شده است. ترس بیش از حد در این بازار می‌تواند به آشفتگی و فروش بیش از اندازه در بازار رمز ارزهای دیجیتال منجر شود. در عین حال هم وجود ترس لزوما به معنای ورود به یک روند نزولی طولانی مدت در این بازار نیست. در عوض می‌توان ترس را به منزله ارجاعی میان مدت یا کوتاه مدت به احساسات کلی موجود در این بازار در نظر گرفت.

اما طمع طرف دیگر این بازار را به ما نشان می‌دهد. اگر میزان طمع در معامله‌گران و سرمایه‌گذاران زیاد باشد، به احتمال زیاد دارایی مورد نظر بیش ارزش واقعی خودش ارزش‌گذاری شده است و حباب قیمت به وجود آمده است. برای بازاری که دچار طمع شده است می‌توانید حالتی را تصور کنید که در آن ترس از دست دادن (Fear of Missing Out) یا به اختصار فومو (FOMO) باعث شود که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به یکباره به بازار رمز ارزهای دیجیتال هجوم بیاورند و با خرید تعداد بسیار زیادی از رمز ارز بیت کوین قیمت آن را افزایش دهند. به بیان دیگر افزایش طمع در سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این حوزه به افزایش تقاضا و در نتیجه، به وجود آمدن یک تورم مصنوعی در این بازار می‌انجامد.

چگونه سرمایه‌ گذاری را یاد بگیریم؟

طرز کار شاخص ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال چگونه است؟

ایندکس ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال هر روز با یک مقدار جدید بین 0 تا 100 محاسبه می‌شود. این شاخص در حال حاضر فقط اطلاعات بازار رمز ارز بیت کوین را در نظر می‌گیرد. دلیل این کار این است که قیمت رمز ارز بیت کوین و همچنین احساسات مر بوط به بازار این رمز ارز دیجیتال به طور کاملا مستقیم بر روی سایر بازارهای رمز ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. با این حال گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند در آینده نزدیک این شاخص سایر رمز ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتر (Ether) و بایننس کوین (Binance Coin) را هم تحیت پوشش قرار خواهد داد. 

می‌توان ارزش گذاری مقیاس شاخص ترس و طمع را به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

  1. عدد بین صر تا 24: بیان کننده ترس شدید (رنگ نارنجی)
  2. عدد بین 25 تا 49: بیان کننده ترس (رنگ زرد)
  3. عدد بین 50 تا 70: بیان کننده حالت طمع (سبز روشن)
  4. عدد بین 75 تا 100: نشان دهنده طمع شدید (رنگ سبز)

ایندکس ترس و طمع با ترکیب 5 عنصر اصلی در بازار تعیین می‌شود. این پنج عنصر اصلی عبارتند از:

  1. نوسانات (25% از شاخص): این اندیکاتور نوسانات قیمت فعلی رمز ارز بیت کوین را با میانگین‌های 30 و 90 روز گذشته را اندازه‌گیری می‌کند. در اصل شاخص ترس و طمع از این نوسانات به عنوان ابزاری جهت سنجش تردید و عدم اطمینان در بازار رمز ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. 
  2. حجم مومنتوم بازار (25% از شاخص): به وسیله این نوع داده، مومنتوم و حجم معاملاتی حال حاضر بازار رمز ارز بیت کوین با میانگین 30 و 90 روز گذشته مقایسه می‌شود. افزایش پیوسته حجم خرید می‌تواند نشان دهنده افزایش احساسات مثبت یا طمع معامله‌گران در بازار باشد.
  3. رسانه‌های اجتماعی (15% از شاخص): این عامل بر روی تعداد هشتگ‌های مربوط به رمز ارز بیت کوین در توییتر و به ویژه میزان تعامل (ReTweet) آنها تمرکز دارد. افزایش غیر معمول و پیوسته میزان تعامل توییت‌های مرتبط با رمز ارزهای دیجیتال اغلب نشان دهنده افزایش طمع بازار یا ترس است.
  4. سلطه رمز ارز بیت کوین (10% از شاخص): عنصر سلطه رمز ارز بیت کوین میزان سرمایه موجود در بازار رمز ارز بیت کوین را نسبت به سرمایه موجود در بازار دیگر رمز ارزهای دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند. افزایش سلطه این رمز ارز بر بازار رمز ارزهای دیجیتال نشان دهنده افزایش سرمایه‌گذاری‌های جدید بر روی رمز ارز بیت کوین و به احتمال زیاد ورود سرمایه از طرف بازار آلت‌کوین‌ها به بازار این رمز ارز محبوب است.
  5. گوگل ترندز (10% از شاخص): شاخص ترس و طمع با بررسی داده‌های گوگل ترندز جهت رهگیری جستجوهای مربوط به رمز ارز بیت کوین، می‌تواند دیدگاه مناسبی درباره احساسات بازار ارزهای دیجیتال ارائه بدهد. مثلا افزایش جستجوهای مربوط به کلاهبرداری رمز ارز بیت کوین می‌تواند نشان دهنده ترس معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از بازار باشد.
  6. نتایج نظر سنجی ها (15% امتیاط شاخص): از این داده مدتی است که دیگر استفاده نمی‌شود و متوقف شده است. 
 

آیا ارزهای دیجیتال به ترفندهای هرمی و پانزی ارتباط دارند؟

 

شاخص ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال چه کمکی می‌تواند به شما کند؟

این شاخص می‌تواند یک ابزار ارزشمند جهت بررسی تغییر احساسات در این بازار باشد. تغییرات قابل ملاحظه در ارزش این شاخص می‌تواند فرصت هایی را برای ورود یا خروج معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در این بازار را فراهم کند. برای توضیح بیشتر می‌توان 3 ماه گذشته ارزش بازار رمز ارزهای دیجیتال را با اعداد شاخص تطبیق بدهیم.

در تصویر زیر، نقطه 1 روز 26 ماه آوریل 2021 میلادی (6 اردیبهشت ماه 1400) را نشان می‌دهد که در کف ارزش شاخص دچار تغییری چشمگیر شد و کاهش عدد 73 (طمع) به عدد 27 (ترس) را نشان می‌دهد. نقطه 2 اوایل یک نوسان دیگر را در روز دوازدهم ماه مه 2021 میلادی (31 اردیبهشت ماه 1400) را نشان می‌دهد که در طی آن شاخص مذکور از عدد 68 (طمع) به عدد 26 (ترس) رسیده است.

حالا این آمار و اعداد و ارقام را با داده‌های بازار رمز ارزهای دیجیتال مقایسه خواهیم کرد. در تصویر زیر نقطه 1 روز 26 ماه آوریل 2021 میلادی را نشان می‌دهد، درست در زمانی که ارزش بازار 78/1 تریلیون دلار بوده است، نقطه 2 نیز نشان دهنده روز 12 ماه مه 2021 میلادی است که ارزش بازار رمز ارز بیت کوین به عدد 53/2 تریلیون دلار رسیده است. اگر این داده‌ها را با آنچه که در نمودار بالا قابل مشاهده است ترکیب کنیم، متوجه نوسانات بسیار شدیدی خواهیم شد که در بخش احساسات طمع به ترس سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در هنگام افت بازار مشاهده می‌شود. 

درست با افزایش میزان طمع در بازار، ارزش کل بازار رمز ارزهای دیجیتال تا اوج خود می‌رود و در اوج، احساسات مثبت در بازار رمز ارز به شدت کاهش می‌یابد.

با توجه به مثال بیان شده، شاخص ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال می‌تواند در یافتن فرصت خرید و پیش بینی نقطه مناسب فروش در بازار رمز ارز برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مفید باشد. با کمک این شاخص می‌توان به راحتی بررسی کرد که آیا واکنش‌های احساسی شما دقیقا مطابق با احساسات دیگر معامله‌گران است یا نه. سوال مهم این است که آیا این شاخص در هر زمانی و تحت هر شرایطی می‌تواند مفید واقع شود؟ جواب به احتمال زیاد خیر خواد بود.

آیا می‌توان از این شاخص برای تحلیل طولانی مدت بهره برد؟

احتمالا ایندکس ترس و طمع توانایی این را ندارد که در تحلیل‌های بلند مدت بازار رمز ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران کمک کند. در هر دوره‌ای از بازار نزولی یا صعودی، چندین چرخه توس و طمع وجود خواهد داشت. این چرخه‌ها برای استفاده کوتاه مدت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مفید است اما کمک زیادی به سرمایه‌گذاران بلند مدت نخواهد کرد. چون در زمان نگهداری ارزهای دیجیتال به صورت بلند مدت، پیش‌بینی بازار نزولی و صعودی صرفا از طریق این شاخص بسیار دشوار خواهد بود. جهت رسیدن به یک چشم انداز بلند مدت باید بتوانید دیگر جوانب بازار رمز ارز را هم تحلیل کنید. 

توصیه ما به شما این است که برای تحلیل بازار رمز ارزها فقط به یک اندیکاتور یا به یک سبک خاص و مشخص اکتفا نکیند. قبل از سرمایه‌گذاری به هر میزان، حتما خودتان در مورد جوانب مختلف موجود تحقیق کنید و فقط میزان پولی را سرمایه‌گذاری کنید که در صورت از بین رفتن آن دچار مشکل نخواهید شد.

شاخص ترس و طمع یک روش ساده و آسان جهت جمع‌آوری و جمع‌بندی طیف گسترده‌ای از معیارهای مرتبط با احساسات بازار رمز ارزهای دیجیتال است. به جای اینکه شما زحمت بررسی منابع مختلف مانند گوگل ترندز، رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آماری را برای تحلیل احساسات موجود در این بازار را به خودتان بدهید به آسانی می‌توانید از این شاخص بهره ببرید.

اگر تصمیم دارید از شاخص ترس و طمع رمز ارزهای دیجیتال برای تحلیل استفاده کنید حتما آن را با سایر اندیکاتورها و معیارها ترکیب کنید تا بتوانید یک دیدگاه بهتر نسبت به شرایط این بازار بدست بیاورید.

ارز های دیجیتال
ارز های دیجیتال

استراتژی سرمایه گذاری و ترید ارز های دیجیتال 

استراتژی تجارت ارز دیجیتال چیست؟ 5 استراتژی تجارت رمزنگاری توضیح داده شده است

بدون تعیین یک استراتژی معاملاتی ابتدا وارد تجارت ارز دیجیتال نشوید.

برای کسب درآمد مداوم در بازار ارزهای دیجیتال به یک استراتژی اثبات شده نیاز دارید.

داشتن یک استراتژی به شما این امکان را می دهد که تمرکز خود را در میان جریان مداوم اخبار، داده های اقتصادی و رویدادهای بازار که می تواند در تحلیل شما اختلال ایجاد کند، حفظ کنید.

بنابراین، استراتژی تجارت ارز دیجیتال چیست و کدام استراتژی معاملاتی برای شما بهترین است؟

چرا به یک استراتژی تجارت ارز دیجیتال نیاز دارید؟

اشتباه است که اتفاقات بازارهای کریپتو را تصادفی ببینید و فقط بر اساس شهود خود معامله کنید. معاملاتی که بر اساس روحیه شما انجام می شود در واقع می تواند منجر به سود زیادی شود. با این حال، چنین دستاوردی فقط یک نتیجه شانس است – حتی اگر خیلی تلاش کنید، نمی توانید مطمئن باشید که چنین نتایجی را به طور مداوم تکرار کنید.

معامله گران خبره برای موفقیت خود به روش های اندیشیده شده متکی هستند. آنها می دانند که حتی اگر قیمت کریپتو در نوسان است، از الگوهای قابل پیش بینی پیروی می کنند. در نتیجه، یک رویکرد استراتژیک برای تجارت مورد نیاز است. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا استراتژی های معاملاتی مختلفی را که برای نتایج ثابت نیاز دارید، درک کنید.

استراتژی های معاملاتی زیادی وجود دارد، اما ما به محبوب ترین آنها خواهیم پرداخت. بیشتر استراتژی‌های معاملاتی که به آنها اشاره خواهیم کرد در بازارهای مالی مانند فارکس، سهام، ETF و غیره نیز کار می‌کنند. با این حال، تمرکز این مقاله بر روی ارزهای دیجیتال است.

استراتژی ارز دیجیتال
استراتژی ارز دیجیتال

استراتژی تجارت ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی تجارت کریپتو یک روش ثابت برای برنامه ریزی و انجام معاملات است که شما از آن پیروی می کنید. استراتژی های معاملاتی معمولاً مشخص می کنند که چه معاملاتی باید انجام شوند، چه زمانی باید انجام شوند، چه زمانی باید از آنها خارج شوید و چه میزان سرمایه باید در هر موقعیت ریسک کنید.

استراتژی تجارت ارز دیجیتال شما یک برنامه ثابت است که برای دستیابی به بازدهی سودآور هنگام خرید یا فروش در بازارهای کریپتو طراحی می کنید. این طرح از ابزارهای تحلیلی مختلفی برای شناسایی شرایط از پیش تعریف شده بازار و سطوح قیمت، از جمله مناطق مقاومت و حمایت مهم استفاده می کند.

5 نوع استراتژی تجارت رمزنگاری
پنج مورد از محبوب‌ترین روش‌های معاملات ارزهای دیجیتال عبارتند از:

۱-اسکالپینگ
۲-معاملات روزانه
۲-معاملات نوسانی
۴-خرید و نگهداری
۵-آربیتراژ

و در حالی که ما به معنای این استراتژی های معاملاتی رمزنگاری و نحوه عملکرد آنها هستیم، توصیه خاصی در مورد نحوه استفاده از آنها به شما ارائه نمی دهیم. بنابراین به یاد داشته باشید، همیشه قبل از خرید یا معامله ارز دیجیتال، تحقیقات خود را تکمیل کنید.

بیت کوین
بیت کوین

1. استراتژی اسکالپینگ

Scalping همچنین یک استراتژی تجاری محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است. این استراتژی معاملاتی به معامله گران اجازه می دهد تا از حرکت اندک قیمت در فواصل زمانی مکرر سود ببرند. هدف این است که هر روز سودهای کوچکی را اضافه کنید تا در طول زمان مقدار قابل توجهی تولید کنید.

تلفنی که نمودار BTCUSD را در حالی که روی پایه آویزان است نشان می دهد
اسکالپرها اغلب از اهرم برای باز کردن معاملات بیشتر و توقف ضررهای محدود برای مدیریت ریسک استفاده می کنند. آنها با استفاده از تایم فریم های یک دقیقه ای، 15 دقیقه ای و 30 دقیقه ای معامله می کنند. معاملات آنها معمولاً چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد اما معمولاً کمتر از یک ساعت.

2. معاملات روزانه

معاملات روزانه شامل ورود و خروج از موقعیت ها در همان روز است. به این ترتیب، معامله گران روزانه قصد دارند از حرکات قیمت درون روز سرمایه گذاری کنند، یعنی حرکت های قیمتی که در یک روز معاملاتی اتفاق می افتد. معامله‌گران روزانه در بازه‌های زمانی بالاتر از اسکالپرها معامله می‌کنند، اما همچنان پوزیشن‌های خود را ظرف یک روز می‌بندند. نکته اصلی معامله ارزهای دیجیتال، سود بردن از تحرکات کوچک بازار و فعالیت های نوسان بازار خرس و گاو است.

استراتژی های معاملات روزانه با استفاده از تحلیل تکنیکال ابداع می شوند. با این حال، مانند اسکالپینگ، معاملات روزانه یک استراتژی زمان‌بر و پرخطر است که برای معامله‌گران پیشرفته مناسب‌تر است.

3. نوسانگیری

معاملاتی که با استفاده از این استراتژی انجام می‌شوند معمولاً بیش از یک روز طول می‌کشند، اما معمولاً بیش از چند هفته یا چند ماه طول نمی‌کشند. در نتیجه، برخی از افراد از این استراتژی به عنوان یک استراتژی معاملاتی میان مدت یاد می کنند زیرا بین استراتژی های معاملاتی روزانه و معاملات موقعیتی قرار می گیرد و به معامله گران زمان بیشتری برای بررسی تصمیمات خود می دهد.

شما نمی توانید مانند یک استراتژی کوتاه مدت تصمیمات خود به خودی بگیرید—شما می توانید با احساسات یا عقلانیت کمتری تصمیمات معاملاتی بگیرید، به همین دلیل است که این سبک معاملاتی معمولاً برای معامله گران مبتدی توصیه می شود.

4. خرید و نگه دارید (تجارت موقعیت)

معاملات موقعیتی به معامله گران اجازه می دهد تا موقعیت های معاملاتی را برای مدت طولانی حفظ کنند. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها باشد. معامله گرانی که از این استراتژی استفاده می کنند معمولاً حرکت کوتاه مدت قیمت را نادیده می گیرند و بیشتر روی روندهای بلندمدت تمرکز می کنند. برای انجام این نوع تجارت، معامله گران معمولاً روی بازه های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه تمرکز می کنند. معامله گران موقعیت همچنین از تحلیل بنیادی برای ارزیابی روندهای بالقوه قیمت بازار و در نظر گرفتن سایر عوامل مانند روند بازار و الگوهای تاریخی استفاده می کنند.

فلش حرکت قیمت را از تلفن هوشمند نشان می دهد

آربیتراژ و انواع آن
آربیتراژ و انواع آن

5. تجارت آربیتراژ

عمل خرید ارزهای دیجیتال از یک بازار و فروش آنها در بازار دیگر برای کسب سود از اختلاف قیمت ها به عنوان معامله آربیتراژ شناخته می شود. معامله‌گر با بهره‌گیری از همبستگی قیمت پایین میان دارایی‌های کریپتو که در دو یا چند صرافی ارائه می‌شوند، درآمد کسب می‌کند.

به عنوان مثال، اگر قیمت بیت کوین در بایننس 43000 دلار است اما در کوین بیس 43400 دلار است، می توانید بیت کوین را در بایننس خریداری کنید و بیت کوینی را که خریداری کرده اید به کوین بیس انتقال دهید تا آن را با نرخ بالاتری بفروشید.

فرصت‌های آربیتراژ ارزهای دیجیتال عملاً نامحدود هستند زیرا صدها صرافی در بازار وجود دارد. در نتیجه، معامله‌گران به دنبال راه‌های کارآمدتری برای شناسایی و سرمایه‌گذاری بر تفاوت‌های قیمتی در مبادلات متعدد هستند و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد.

بهترین استراتژی تجارت ارزهای دیجیتال را برای خود انتخاب کنید

شخصیت شما و چارچوب زمانی که برای معامله انتخاب می کنید، سبک معاملاتی شما را تعیین می کند.

اگر راحت هستید که تمام روز را جلوی نمودار معاملاتی خود بگذرانید و در فواصل زمانی معین وارد و خارج شوید، ممکن است اسکالپینگ گزینه خوبی باشد. از سوی دیگر، اگر قصد دارید به صورت پاره وقت معامله کنید و در عین حال فعالیت های دیگری را نیز انجام دهید، ممکن است متوجه شوید که یک استراتژی معاملاتی طولانی تر، مانند معاملات نوسانی، برای نیازهای شما مناسب تر است.

اندیکاتور ارزهای دیجیتال

با اسکن لیست اندیکاتور موجود در TradingView، صدها و صدها شاخص تحلیل تکنیکال را خواهید یافت. PrimeXBT این فهرست را به بیش از 50 شاخص مهم و مفید برای تجارت ارزهای دیجیتال کاهش داده است.

Relative Strength Index, Moving Averages, TD Sequential, Stochastic, Ichimoku, Williams Alligator, and many more.

در اینجا، ما بهترین، آسان‌ترین و موفق‌ترین شاخص‌های تحلیل تکنیکی را که برای ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین، اتریوم ریپل، لایت‌کوین و EOS بهترین عملکرد را دارند، برجسته می‌کنیم.

هنگامی که بر نحوه عملکرد این ابزارها در بازار ارزهای دیجیتال مسلط شدید، این ابزارها همچنین می توانند به معامله گران کمک کنند تا در بازار فارکس، کالاها، سهام و موارد دیگر مزیت رقابتی کسب کنند. به همین دلیل ارزش آن را دارد که برای تقویت مهارت های معاملاتی خود وقت بگذارید و همه چیزهایی را که در مورد مدیریت ریسک باید بدانید را یاد بگیرید.