کجا سرمایه گذاری کنیم که با ریسک کم سود زیاد داشته باشیم؟

 

بسیاری از افراد بر این باور هستند که پس انداز پول به دلیل شرایط اقتصادی کشور کار درست و عاقلانه ای نیست. به همین دلیل عموم این افراد همواره به دنبال راهی هستند تا سرمایه خود را افزایش دهند. طبیعی است که یکی از راه های افزایش پول و دارایی، سرمایه گذاری می باشد با این کار افراد می توانند با قرار دادن سرمایه خود در کسب و کاری(مطابق با شرایط مالی و البته روحی خود) پس از مدتی سرمایه خود را چندین برابر کنند. حال چه بهتر که سرمایه گذاری کم ریسک را برای فعالیتمان انتخاب نماییم. البته موضوع به این آسانی ها که به نظر می رسد نیست؛ چرا که اگر شخصی بدون اطلاع پول خود را در کاری که هیچ سررشته ای از آن ندارد سرمایه گذاری کند نه تنها سودی نمی کند بلکه حتی ممکن است پول خود را از دست بدهد.

این نظر صحیح است که هر اندازه سرمایه بیشتر باشد سوددهی نیز بیشتر است اما باید به ریسک آن نیز توجه ویژه ای داشت تا در صورت بروز هرگونه مشکل، شخص ضرر مالی زیادی متحمل نشود. به همین دلیل ممکن است برخی افرادی که سرمایه زیادی دارند نیز ابتدای کار ترجیح دهند سمت سرمایه گذاری هایی بروند که ریسک کمتری دارند. اما گستردگی روش های سرمایه گذاری ممکن است فرد را دچار شک و دو دلی و یا حتی فراتر از آن، سردرگمی کند. به همین دلیل اهمیت شناخت روش یا روش هایی که شخص بتواند با سرمایه کم سود معقول و قابل توجهی کسب کند بسیار زیاد است.
در این بخش قصد داریم به موضوع کجا سرمایه گذاری کنیم که با سرمایه کم سود زیادی داشته باشیم و به طور کلی راه های سرمایه گذاری بپردازیم چراکه بسیاری افراد بر این باور هستند که با پول کم نمی شود به سود زیاد رسید. بنابراین در صورت علاقه به بررسی صحت این موضوع با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در بانک؟ هرگز!

متأسفانه باوری که در بین مردم به خصوص ایرانی ها رایج شده است این می باشد که اگر سرمایه کمی دارید بهترین راه این است که آن ها را در بانک گذاشته تا طی مدت مشخص سود کنید (به نوعی افراد تصور می کنند که این روش یک سرمایه گذاری پرسود است). درست است که سرمایه گذاری در بانک یکی از سرمایه گذاری های مطمئن است و به پول کمی نیز نیاز دارد اما به این نکته توجه داشته باشید سودی که پس از مدتی به حسابتان واریز می شود آن اندازه که فکر می کنید هم زیاد نیست. نکته بعدی کاهش ارزش پول طی مدت زمانی است که آن را در بانک گذاشته اید. بنابراین این روش را چندان به شما توصیه نمی کنیم.

سرمایه گذاری کم ریسک در کسب و کار اینترنتی

امروزه در هر کاری تکنولوژی یکی از ملزومات اصلی به حساب می آید. به همین دلیل اگر بتوانید کاری پیدا کنید که به نوعی مرتبط با تکنولوژی باشد می توانید با خیال راحت در آن سرمایه گذاری کنید (البته پس از تحقیقات لازم). کسب و کارهای اینترنتی روز به روز افزایش یافته و باعث می­شود افراد بیشتری بتوانند از خدمات آن ها استفاده نمایند. اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا این کسب و کارها تا این اندازه مورد استقبال افراد به خصوص کارفرماها قرار گرفته اند؟ پاسخ ساده است؛ به دلیل اینکه اغلب کسب و کارهای اینترنتی را می توان با سرمایه کم شروع کرد. در حقیقت سرمایه گذاری در کسب و کار اینترنتی یکی از روش های سرمایه گذاری کم خطر است. حال قصد داریم چند نمونه از این کسب و کارها را به همراه بررسی سرمایه و ابزارهای موجود برای شروع کار بررسی کنیم.

بخوانید  نکات ارزشمند از وارن بافت در مورد سرمایه گذاری، زندگی و موفقیت

سرمایه گذاری در آموزش

بودجه مورد نیاز برای این روش سرمایه گذاری کم ریسک : بین چهار تا ده میلیون تومان(برای شروع)

یکی از روش های سرمایه گذاری کم خطر به همراه سود قابل توجه آموزش است. اگر در موضوعی مهارت دارید و می توانید آن را به خوبی به دیگران انتقال دهید بهتر است به فکر کسب درآمد از طریق آموزش مهارت ذکر شده باشید. اما برای شروع این کار چه میزان سرمایه و چه امکاناتی مورد نیاز می باشد؟

ابتدا باید حوزه آموزشی خود را مشخص کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که قصد دارید آموزش هایتان در رابطه با چه موضوعی باشند. سپس نوبت به نحوه آموزش می رسد. بسته به موضوع انتخابی، شما می توانید به صورت تصویری و یا صوتی به آموزش بپردازید. البته امکان آموزش به وسیله متن و حتی اسلاید نیز وجود دارد اما اگر به دنبال سود قابل توجهی هستید بهتر است بدانید محتواهای آموزشی که تصویری هستند بیش از سایر محتواها مورد توجه قرار می گیرند. در پایان نیز باید سایتی و یا بستری پیدا کنید که محتوا خود را در آن برای فروش بگذارید. البته اگر مشتریان خود را دارید یا به نظرتان می توانید بدون دردسر و به سادگی مشتریان خود را جذب کنید می توانید حتی در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید. در رابطه با سرمایه نیز شما حداقل نیاز به یک کامپیوتر یا لپ تاپ متوسط، دوربین فیلم برداری(جهت آموزش هایی که در محیط کامپیوتر امکان آن وجود ندارد، مانند آموزش گیتار) و البته اتصال مناسب اینترنت دارید.

سرمایه گذاری در تولید محتوا

بودجه مورد نیاز برای این روش سرمایه گذاری کم خطر : بین سه تا ده میلیون تومان(برای شروع)

تولید محتوا یکی دیگر از روش هایی است که در صورت تسلط به آن قادر خواهید بود با سرمایه­ای بسیار کم، سود خوبی کسب نمایید. این روش سرمایه گذاری کم خطر کمی شبیه به موضوع قبل(آموزش) نیز می باشد اما سرمایه و ریسک کمتری نسبت به آن دارد. چراکه عموما این افراد ، فریلنسر هستند و فقط پس از توافق با کارفرما مشغول به کار می شوند. اما برای شروع این کار چه میزان سرمایه و چه امکاناتی مورد نیاز می باشد؟

از آن جایی که بازار تولید محتوا بسیار رقابتی است پیش از هرچیز لازم است تا مهارت های خود را افزایش دهید. این کار را می توانید با خرید بسته های آموزشی انجام داده و یا کمی وقت گذاشته و به دنبال محتواهای رایگان بگردید. البته از آن جایی که یادگیری این مهارت کار مهم و البته کمی دشوار است توصیه می کنیم از محتواهای با کیفیت جهت یادگیری و آموزش استفاده کنید. در رابطه با سرمایه مورد نیاز هم عموما افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند نیاز به یک کامپیوتر یا لپ تاپ در حد متوسط، اینترنت مناسب و مهم تر از همه زمان دارند.

بخوانید  ضریب آلفا و بتا چیست؟

فروشگاه آنلاین

بودجه مورد نیاز برای این روش سرمایه گذاری پرسود : از ده میلیون تومان به بالا

تهیه یک فروشگاه آنلاین و سرمایه گذاری روی آن می تواند یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با ریسک کم و البته سود زیاد باشد. با این وجود بهتر است پیش از هر اقدامی راجع به این روش سرمایه گذاری پرسود بیشتر بدانید. هنگامی که نام فروشگاه آنلاین می آید ناخودآگاه ذهنمان اسم های معروفی را تداعی می کند. نام هایی مانند دیجی کالا و یا حتی فراتر از آن، آمازون. مطمئنا فروشگاه هایی که نام بردیم اکنون سهام بسیار با ارزشی دارند و امکان رقابت با آن ها نیاز به زمان و سرمایه زیادی دارد. اما لزومی ندارد از همان ابتدا فروشگاهی وسیع و گسترده تأسیس کنید. به عنوان مثال اگر ادوات موسیقی تولید می کنید اما مغازه ای برای فروش آن ندارید می توانید با تهیه یک فروشگاه آنلاین و استخدام چند نفر جهت تولید محتوا و سئو، کار خود را با سرمایه ای بسیار کم تر آغاز کنید. اما برای شروع این کار چه میزان سرمایه و چه امکاناتی مورد نیاز می باشد؟

برای ساخت یک فروشگاه آنلاین شما باید با شرکت و یا افرادی برای طراحی سایت خود صحبت کنید. همچنین برای فروشگاه مورد نظر باید هاست (دامنه) تهیه کنید. افزونه های مورد نیاز را خریداری نمایید. اقدامات مربوط به نماد اعتماد الکترونیک را انجام دهید. همچنین در رابطه با نیرو کار نیز باید حداقل یک ادمین با تجربه در زمینه سئو، پشتیبانی و چند ادمین برای تولید محتوا استخدام کنید.

در بالا چند نمونه از روش های سرمایه گذاری اینترنتی که ریسک نسبتا کمی داشتند و نیازی به صرف هزینه زیادی نداشتند را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون نوبت به یک روش سرمایه گذاری پرسود می رسد که امروزه به میزان قابل توجهی در رابطه با آن بحث می شود.

چرا همه افراد بورس را پیشنهاد می کنند؟

با وجود اینکه امروزه کمتر کسی پیدا می شود که اسم بورس به گوشش نخورده باشد اما هنوز هم عده زیادی از افراد اطلاع دقیقی از روش های سرمایه گذاری در این بازار که یکی از راه های سرمایه گذاری پرسود است ندارند. برای درک بهتر این موضوع و ریسک های آن اجازه دهید دلیل تشکیل بورس را برایتان توضیح دهیم.

در گذشته عده زیادی از بازرگانان اروپایی به دلیل اینکه در فعالیت های خود متحمل ضرر شدند تصمیم به اقدام جالبی گرفتند. آن ها عده ای از افراد را در فعالیت های خود شریک کردند تا میزان ضرر خود را به حداقل برسانند البته که در این روش هم سود و هم زیان بین افراد تقسیم می شد اما پس از مدتی به دلیل کارآمد بودن این روش عده بیشتری به این فعالیت و سرمایه گذاری علاقه­مند شدند و در نتیجه پس از گذشت مدتی به تدریج بورس شکل گرفت.

بازار بورس امروز نیز نمونه تکامل یافته روش مورد استفاده بازرگانان اروپایی است. افراد با سرمایه­گذاری پول خود روی سهام شرکت ها در سود و زیان آن ها شریک می شوند؛ نیازی به گفتن نیست که هر اندازه سرمایه گذاری افراد روی سهام مختلف بیشتر باشد میزان سود و ضرر آن ها نیز بیشتر است.
تفاوت عمده بازار بورس با روشی که در گذشته مورد استفاده بود این است که امروزه شرکت های بیشتری از قبل در این بازار فعالیت می کنند و همانطور که احتمال سود زیاد است احتمال ضرر زیاد نیز وجود دارد. با این وجود افرادی که سرمایه کمی دارند و از دانشی در حوزه بورس برخوردار نیستند نیز می توانند سود مناسبی از این بازار ببرند؛ بدین صورت که پول خود را در صندوق های سرمایه گذاری که متشکل از افراد خبره در زمینه بورس است قرار می دهند و پس از مدت زمان تعیین شده می توانند سرمایه خود به همراه سودش را دریافت نمایند.
علاوه بر موارد ذکر شده سرمایه گذاری در بازار بورس مزایای دیگری نیز دارد.

بخوانید  دلیل تفاوت قیمت پایانی سهم و آخرین معامله در بازار بورس چیست؟

نقد شوندگی بالا

از آن جایی که خرید و فروش در این بازار بسیار بالا می باشد، بنابراین میزان نقد شوندگی سهام نیز بالا است. به زبان ساده تر شما قادرید تقریبا در هر زمانی که به پول نیاز داشتید سهام خود را به سادگی و بدون هیچ دردسری بفروشید.

کمک به کسب و کارها و در نهایت اقتصاد کشور

سرمایه گذاری در بازار بورس نه تنها به سود سرمایه گذاران و شرکت ها می باشد بلکه به بهبود اقتصاد کشور نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

امکان اتصال آسان

بر خلاف سایر روش های سرمایه گذاری، شما برای سرمایه گذاری در بازار بورس تنها نیاز به دستگاهی دارید که به وسیله آن به اینترنت متصل شوید و به سادگی به خرید و فروش سهام مورد نظرتان بپردازید.

جمع بندی

عقیده اشتباهی در بین افراد شکل گرفته است که برای رسیدن به سود زیاد حتما باید سرمایه زیادی نیز در اختیار داشته باشید. اما با مطالعه مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که لزوما برای کسب درآمد و سود زیاد نیازی به سرمایه کلان نیست. درست است که هر اندازه سرمایه زیاد باشد سود بیشتری نیز می توان کسب کرد اما همانطور که گفتیم شما می توانید با روش های ذکر شده حتی با سرمایه کم به سود زیاد برسید و نکته جالب این است که این راهکارها ریسک بسیار کمی دارند؛ بنابراین با خیال راحت می توانید در آن ها سرمایه گذاری نمایید.

لازم به ذکر است که تمامی روش های گفته شده در بالا دارای مزایا و معایب خودشان می باشند؛ با این وجود می توانید با روش هایی مانند تحقیق و یا مراجعه به مشاور از ریسک های آنان بکاهید. همچنین به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر اندازه روش های سرمایه گذاری را با دقت و آگاهی بیشتری انتخاب کنید میزان ریسک آن روش کاهش یافته و سوددهی آن بیشتر خواهد شد. بنابراین از اهمیت تحقیق پیش از سرمایه گذاری غافل نشوید. ممنون از اینکه تا پایان این بخش با موضوع ” کجا سرمایه گذاری کنیم که با ریسک کم سود زیاد داشته باشیم؟” همراه ما بودید.

 

کجا سرمایه گذاری کنیم؟

درس هایی از بنجامین گراهام سرمایه گذار موفق 

2 دیدگاه

  1. درودمطلب بالامفید است.ازوقتی باپیج شما آشنا شدم منتظرم آموزشی درموردفارکس داشته باشیدتابتونم استفاده کنم.چندماهی هست دربورس هستم ولی پیشرفتی نداشتم .

دیدگاهتان را بنویسید