پولکادات

اگر بخواهم یک ارز دیجیتال با ضعیف ترین عملکرد ممکن را نام ببرم قطعا پولکادات جزو اصلی آن است.

قیمت پولکادات بسیار ضعیف عمل می کند. این ارز دیجیتال در مقابل رقبای خود که به میانگین متحرک ۲۰۰ دوره ای خود بسیار نزدیک شده اند، حتی میانگین ۱۰۰ دوره ای خود را هم نتوانست در تایم فریم ۴ساعته قطع کند.

پولکادات بدون سفارشات خرید جدید در ناحیه ۴.۵ الی ۵.۵  نمی تواند رشد چندانی کند.

تحلیل قیمت پولکادات

قیمت پولکادات اصلا از لحاظ تکنیکال و فاندامنتال موقعیت مناسبی ندارد. در زمان اوج اصلاح قیمتی ارزهای دیجیتال به سمت بالا، فروشندگان سعی در کنترل قیمت پولکادات می‌کردند که این برای این ارزدیجیتال مناسب نیست.

قیمت پولکادات حمایت مهم ۴ساعته خود را در ۷.۲۵ از دست داد و به سمت ۶.۳۵ می‌رود. به نظر می‌رسد در صورت شکست قیمتی بیتکوین به سمت پایین، پولکادات دچار حجم بالایی از فروش شود.

تحلیل قیمت پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

کسانی که بازار ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارند، احتمالا اخیراً از پولکادوت و توکن DOT آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. Polkadot هفته گذشته با پرش ناگهانی به لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر – که بر اساس ارزش بازار – در CoinMarketCap قرار گرفت، این خبر را منتشر کرد. Polkadot یک پروژه جاه طلبانه است که به دنبال ایجاد زمینه برای آینده Web3 چند زنجیره‌ای است. 

کسانی که بازار ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارند، احتمالا اخیراً از پولکادوت و توکن DOT آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. Polkadot هفته گذشته با ورود ناگهانی به لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر – که بر اساس ارزش بازار – در CoinMarketCap قرار گرفت، این خبر را منتشر کرد. Polkadot یک پروژه جاه طلبانه است که به دنبال ایجاد زمینه برای آینده Web3 چند زنجیره‌ای است. برای اطلاعات بیشتر در مورد معنای آن و آنچه که سکه پولکادوت نشان می‌دهد، به ادامه مطلب مراجعه کنید!

پولکادوت توسط گاوین وود در تلاش برای طراحی نسخه تکامل یافته‌تر اتریوم ایجاد شد که با بلاک چین‌های مستقل و ایزوله موجود مانند اتریوم و بیت کوین قابل همکاری باشد. در آگوست ۲۰۱۹، پولکادوت یک نسخه آزمایشی و حسابرسی نشده از پلتفرم خود به نام «کوساما» را راه اندازی کرد. Polkadot بلوک پیدایش خود را در طول سال ۲۰۲۰ با یک زنجیره رله راه اندازی می‌کند و چند پاراچین را به زودی راه اندازی می‌کند و در نهایت تا ۱۰۰ پاراچین را افزایش می‌دهد.

بنابراین، توکن پولکادوت دقیقاً چیست؟ چرا مردم آن را قاتل اتریوم می‌نامند؟ توکن بومی DOT چه می‌کند؟ در این مقاله به همه اینها و موارد دیگر خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید به طور کلی درباره کریپتو بیشتر بدانید، دوره‌های مختلف بلاک چین و رمزنگاری موجود در Ivan on Tech Academy را بررسی کنید. همین امروز ثبت نام کنید و از کد تبلیغاتی BLOG20 هنگام پیوستن به بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجوی موجود استفاده کنید تا ۲۰٪ تخفیف دریافت کنید!

ارز دیجیتال پولکادوت چیست؟


Polkadot خود را به عنوان یک پروتکل بلاک چین نسل بعدی توصیف می‌کند که چندین بلاک چین تخصصی را به یک سیستم/شبکه ​​یکپارچه متصل می‌کند. هدف اصلی آن‌ها بازگرداندن کنترل به مردم، بر خلاف کنگلومراهای غول پیکر است. ویژگی‌های Polkadot به شرح زیر است:

قابلیت همکاری را ارتقا می‌دهد: با اتصال همه این بلاک چین‌های مختلف، Polkadot قابلیت همکاری بی‌سابقه‌ای را بین این اکوسیستم‌های متنوع ترویج می‌کند.
مقیاس پذیری: مجموعه‌ای استاندارد از اعتبارسنجی‌ها می‌توانند چندین بلاک چین متصل شده از طریق پولکادوت را اجرا کنند. این به افزایش مقیاس‌پذیری به صورت تصاعدی کمک می‌کند.
نوآوری: چارچوب زیرلایه Polkadot شما را قادر می‌سازد تا یک بلاک چین سفارشی را به راحتی ایجاد کنید. این سهولت توسعه باید توسعه دهندگان بیشتری را به مشارکت در سیستم تشویق کند.
حذف فورک ها: فورک‌ها می‌توانند باعث خرابی و تجزیه جوامع شوند (فقط از بیت کوین و اتریوم بپرسید). Polkadot می‌تواند ویژگی‌های جدید را ادغام کند، باگ‌ها را برطرف کند و بدون نیاز به فورک ارتقا دهد.
امنیت بهتر: سکه پولکادوت به زنجیره‌ها اجازه می‌دهد تا به طور معناداری با یکدیگر تعامل داشته باشند و در عین حال به اندازه کافی مستقل باقی بمانند تا مدل‌های حکومتی منحصربه‌فرد خود را اجرا کنند.

ساختار ارز دیجیتال پولکادوت


برای درک ساختار اساسی پولکادوت، باید خود را با مفاهیم زیر آشنا کنید:

زنجیر رله: زنجیره پایه پولکادوت زنجیره رله‌ای است که تمامی این زنجیره‌ها را به هم متصل می‌کند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند به طور ارگانیک مسائل قابلیت همکاری بین این زنجیره‌های اتصال را حل کنند.
Parachain: این مخفف زنجیره‌های موازی است که از طریق شبکه Polkadot می‌گذرد. اینها با موازی کردن عملیات به افزایش مقیاس سیستم کمک می‌کنند.
زنجیره پل: این زنجیره زنجیره‌های بلوکی مختلفی را که از پروتکل‌های حاکمیتی پولکادوت استفاده نمی‌کنند، به هم متصل می‌کند.

نمودار بالا به شما نشان می‌دهد که چگونه این سه زنجیره می‌توانند با هم کار کنند تا اکوسیستم پولکادوت را بسازند.

پروتکل‌های دولتی و ساختاری پولکادوت

Polkadot نسخه‌ای از پروتکل اثبات سهام به نام «اثبات نامزدی سهام» را پیاده‌سازی می‌کند. برای درک این سیستم، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اعتبارسنجی‌ها زنجیره رله را با قرار دادن نشانه‌های DOT ایمن می‌کنند.
آن‌ها همچنین با مشارکت در اجماع با سایر اعتبار رسان‌ها و تأیید مدارک جمع آوری کننده‌ها در فرآیند اجماع شرکت می‌کنند.
جمع‌آورنده‌ها پاراچین‌ها را با جمع‌آوری تراکنش‌های پاراچین از کاربران و ارسال این مدارک تراکنش‌ها به اعتبارسنجی‌ها حفظ می‌کنند.
دو بازیگر دیگر در سیستم اجماع حضور دارند – نامزدها و ماهیگیران.
نامزدها اعتبارسنجی‌های خوبی را انتخاب یا نامزد می‌کنند و توکن‌های DOT را به اشتراک می‌گذارند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا زنجیره رله را حتی بیشتر ایمن کنند.
ماهیگیران وظیفه ترویج رفتار خوب در شبکه را بر عهده دارند. آن‌ها سیستم را نظارت می‌کنند و به طور مداوم رفتار بد را به اعتبارسنجی‌ها ثابت می‌کنند. اگر رفتار نادرست ثابت شود، اعتباردهنده بخشی یا تمام سهام خود را به اعتبار دهندگان دیگر از دست می‌دهد.
مثال‌های موردی استفاده از Polkadot
برخی از موارد استفاده احتمالی از سکه پولکادوت به شرح زیر است:

فرض کنید یک پروژه بلاک چین می‌خواهد ETH را افزایش دهد اما قبل از اینکه بتواند به طور رسمی اتریوم را بپذیرد نیاز به تأیید از یک زنجیره بانک خصوصی دارد.
یک پردازشگر پرداخت ممکن است به مقداری نیاز داشته باشد
تأیید از یک زنجیره بانک خصوصی قبل از پذیرش پرداخت‌های BTC.
یک پاراچین صرافی غیرمتمرکز می‌تواند به سپرده‌های رمزنگاری با استفاده از شواهد دانش صفر از Zc اجازه دهد.

 

 

Source: https://academy.moralis.io/blog/what-is-polkadot-polkadot-and-dot-explained