بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 کدامند؟ پس از آنکه بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 بیش از 2 میلیارد دلار از ارزش خود را دست داده است، باید از خود بپرسید که بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال 2023 کدامند.

در سال های اخیر، ارزهای دیجیتال رشد فوق العاده ای داشته اند و بسیاری از رمزارزها به بالاترین حد خود رسیده اند. سرمایه گذاران علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از خود نشان داده اند و این تصمیم برای برخی از آنها سود به همراه داشته است.

سال 2023 در حال شکل گیری سالی محوری برای ارزهای دیجیتال است. پس از بازار صعودی در تابستان 2021 و بازار نزولی متعاقب آن در سال 2022 که با سقوط Luna و FTX رخ داد، سال 2023 می تواند یک دوره تعیین کننده و نقطه عطف برای صنعت بلاک چین و کریپتو باشد.

در پی تغییرات نظارتی ، گروه‌های سازمانی برای ایجاد بیت‌کوین و سایر ETF‌های رمزنگاری فشار می‌آورند که می‌تواند بر روند پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در آینده و سؤالات پیرامون انتقال ارزهای دیجیتال به یک جریان اصلی تأثیر بگذارد.

در این مطلب به معرفی 10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری در سال 2023 می پردازیم که به عقیده بسیاری از کارشناسان مطرح حوزه کریپتو کارنسی پتانسیل رشد و سودآوری بالایی دارند.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023

در ادامه به بررسی 8 تا از بهترین ارزهای دیجیتال که می توانند ارزش سرمایه گذاری در سال 2023 را داشته باشند.

 

بهترین ارزهای دیجیتال
لیست ۵ تا از بهترین ارزهای دیجیتال

 

  • بیت‌کوین (BTC)

اولین کوین از لیست بهترین ارزهای دیجیتال، Bitcoin است. بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال برای طولانی ترین زمان موجود در بین ارزهای دیجیتال وجود داشته است. به راحتی می توان فهمید که چرا این کوین پیشرو است، با قیمت و ارزش بازاری که بسیار بالاتر از سایر گزینه های سرمایه گذاری کریپتو است.

بسیاری از مشاغل در حال حاضر بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت می پذیرند، که این ارز دیجیتال را به یک سرمایه گذاری هوشمند تبدیل می کند. به عنوان مثال، ویزا با بیت کوین معامله می کند.

پس از یک وقفه طولانی ارزهای دیجیتال، Stripe از طریق شراکت خود با OpenNode به بازرگانان اجازه می دهد تا تراکنش ها را تسویه کنند و پرداخت ها را به بیت کوین تبدیل کنند. بانک های بزرگتر نیز شروع به گنجاندن تراکنش های بیت کوین در عرصه های فعالیت خود کرده اند.

در حالی که تسلا بیت کوین را برای مدت کوتاهی پذیرفت، اما به دلیل مسائل زیست محیطی از تصمیم خود عقب نشینی نمود،حال بر اساس اخبار شنیده شده زمزمه هایی وجود دارد که اگر استخراج بیت کوین دوستدار محیط زیست شود، ممکن است دوباره آن توسط Tesla پذیرفته شود.

در گامی به سوی این هدف، Blockstream و Block، که قبلا به نام Square شناخته می‌شد، نوامبر گذشته معدن بیت‌کوین خود را در تگزاس بست. CNBC در آوریل 2022 گزارش داد که این معدن به طور کامل از آرایه خورشیدی تسلا و باتری مگا پک تغذیه خواهد شد که این امر حافط مسائل زیست محیطی می باشد.

چندین شرکت از جمله Fidelity و BlackRock امیدوارند که ETF های بیت کوین اسپات ایجاد کنند، اما تاکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست های آنها را رد کرده است. با این حال، کوین دسک گزارش داد که علامت ETF بیت کوین بلک راک به برای چندین ثانیه و شاید به اشتباه در وب سایت Depository Trust & Clearing Corp ظاهر شد و سرمایه گذاران به حدس و گمان در مورد احتمال قریب الوقوع بودن تایید آن پرداخته اند.

 

خطرات سرمایه گذاری در بیت کوین

ارزش بیت کوین تمایل به نوسانات زیادی دارد. ممکن است در طول هر ماه شاهد افزایش یا کاهش قیمت به ارزش هزاران دلار باشید. این دیدگاه مطمئناً در سال 2022 درست بود، زیرا همانطور که CNBC گزارش داد، قیمت بیت کوین با نزدک مرتبط بود و مفروضات قبلی مبنی بر اینکه بیت کوین به عنوان محافظ در برابر تورم عمل می کند را به چالش کشید.

بخوانید  تحلیل نفت امروز، 25 بهمن 1402

بیت کوین همچنین به شدت به سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX واکنش نشان داد. به گزارش کوین تلگراف، با این حال، روستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی دارایی های معاملاتی، بیت کوین را تنها دارایی ارز دیجیتالی خواند که می تواند در پی سقوط FTX همچنان به عنوان یک دارایی ارزشمند در نظر گرفته شود. بیت کوین از ابتدای سال 106 درصد رشد داشته است.

اگر نوسانات شدید شما را عصبی می کند، ممکن است بخواهید از سرمایه گذاری در بیت کوین اجتناب کنید. در غیر این صورت، تا زمانی که به خاطر داشته باشید که ارز دیجیتال می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت هوشمندانه باشد، این نوسانات نباید خیلی نگران کننده باشند و بیت کوین را به یکی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بدل می سازد.

دلیل دیگر برای تجدید نظر در سرمایه گذاری در بیت کوین قیمت آن است. با قیمت یک بیت کوین بیش از 30000 دلار، اکثر مردم نمی توانند بیت کوین کامل بخرند. برای سرمایه گذارانی که می خواهند از خرید کسری از بیت کوین اجتناب کنند، این یک نکته منفی تلقی می شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

  • اتریوم (Ethereum)

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 اتریوم است. اتریوم شبکه ای است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا ارز دیجیتال خود را ایجاد کرده و قراردادهای هوشمند را با استفاده از این شبکه مستقر کنند.

در حالی که اتریوم از نظر ارزش بسیار عقب تر از بیت کوین است، اما همچنین به عنوان ارزشمندترین آلت کوین در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می شود و از سایر رقبا نیز بسیار جلوتر است.

اگرچه اتریوم سال‌ها پس از برخی ارزهای دیجیتال دیگر عرضه شد، اما به دلیل فناوری منحصربه‌فردش از جایگاه خود در بازار فراتر رفته است. این ارز دیجیتال ارزشمند در حال حاضر محبوب ترین بلاک چین و دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین است.

پس ازانجام یک به‌روزرسانی (ادغام) که اتریوم را به اجماع مبتنی بر اثبات سهام سوق داد، این آلت کوین ارزشمند از محبوبیت و ارزش بیشتری برخوردار شد. این ارتقا تعداد کوین های اتریوم را کاهش داده و استخراج اتریوم را منسوخ کرد. ادغام همچنین مصرف انرژی اتریوم را به شدت کاهش داده است و سرعت ترکنشات را کمی بیشتر ساخت.

اگرچه اتریوم در حال حاضر پذیرش گسترده ای همانند بیت کوین ندارد، اما شرکت های سنتی در حال پذیرش آن هستند. وال استریت ژورنال گزارش داد، برای مثال، Fidelity نیروی کار فناوری خود را برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای ارائه خدمات نگهداری و معامله اتریوم به مشتریان خود افزایش داد. اتریوم با استفاده از فناوری فوق العاده خود به یکی از کوین های دارای پتانسیل رشد فوق العاده در آینده تبدیل شده است.

 

خطرات سرمایه گذاری در اتریوم

اگرچه ادغام کارایی انرژی اتریوم را بسیار بهبود بخشید، اما سرعت پایین تراکنش یا کارمزد بالای Gas Fee را برطرف نکرد. این پلتفرم در حال حاضر تنها یک لاین (lane) برای انجام معاملات دارد. این می تواند منجر به طولانی تر شدن پردازش تراکنش ها در هنگام بارگیری بیش از حد شبکه شود.

کارمزد تراکنش ها نیز بالاست. برای بهبود در آنجا، کاربران باید منتظر بمانند تا اتریوم “dankharding” را پیاده سازی کند، که به چندین ارتقا نیاز دارد. به گفته سایت توسعه اتریوم، پروتو شاردینگ، مرحله‌ای میانی در این فرآیند، از جمع‌آوری‌ تراکنش ها برای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کند. جمع‌آوری‌ها صدها تراکنش را در یک تراکنش واحد و در لایه یک جمع می‌کنند و می‌توانند کارمزدها را تا 100 برابر کاهش دهند.

بخوانید  تحلیل نفت امروز، 17 بهمن 1402

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری پرسود و کم ریسک تر نیاز به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و ترکیب این دو با یکدیگر هستید، برای آشنایی با این دو روش تحلیلی مهم و استراتژی های سودآور آن ها می توانید از مقالات تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ما استفاده کنید و با بهره گیری از نکات گردآوری شده در آن ها بتوانید در معاملات و سرمایه گذاری های خود موفق ظاهر شوید.

 

  • بی ان بی (BNB)

بایننس کوین که اکنون BNB نامیده می‌شود، به دلیل عملکردش در طول زمان، ثابت کرده است که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری سودمند است.

این توکن بومی بایننس است که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است و Binance.US نسخه ای است که ساکنان ایالات متحده باید از آن استفاده کنند. اما علیرغم عملکرد گسترده و موفقیت این توکن در زیر پروژه‌های بایننس، BNB هنوز برای برخی یک سرمایه‌گذاری ناپایدار به حساب می آید.

یکی از مواردی که BNB را ارزشمند می سازد این است که بایننس هر سه ماه یک بار توکن های BNB را می سوزاند یا از بین می برد. سوزاندن اخیر، که BNB Chain گزارش داد در 16 اکتبر رخ داد، عرضه این کوین را به میزان 2.14 میلیون توکن کاهش داد.(تقریباً 480.39 میلیون دلار.)

سوزاندن در کوتاه مدت تأثیری بر قیمت ها نداشت، اما مدیریت تعداد توکن ها می تواند در طول زمان با ایجاد کمیابی تأثیر مثبتی در قیمت این توکن داشته باشد. BNB در مجموع 151,704,606 عرضه دارد که همه آنها در حال گردش هستند.

شایان به ذکر است که بایننس پس از فروپاشی صرافی FTX نقش پیشرو در تثبیت صنعت کریپتو داشته است. سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که یک میلیارد دلار به صندوق بازیابی که برای سرپا نگه‌داشتن بازیکنان در حال مبارزه ایجاد شده است، اختصاص داده است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

 

خطرات سرمایه گذاری در BNB

اگرچه موقعیت BNB به عنوان ارز دیجیتال بومی در بزرگترین صرافی جهان از برخی جهات به آن “مشروعیت” می بخشد، اما این ارز را به ویژه در برابر مسائل نظارتی آسیب پذیر می کند.

به گزارش فورچون، BNB در ژوئن 2022 با انتشار اخباری مبنی بر تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه آیا بایننس از رویه های مناسب در عرضه اولیه سکه در سال 2017 پیروی کرده است یا خیر، 7.3 درصد از ارزش خود را از دست داد. SEC بایننس را به تخلفات دیگری از جمله ترکیب وجوه سرمایه گذاران و استفاده از Binance.US به عنوان یک صرافی ثبت نشده متهم کرده است.

 

  • کاردانو (ADA)

شبکه کاردانو ردپای کوچکتری دارد که به دلایل مختلفی برای سرمایه گذاران جذاب است. برای تکمیل تراکنش در کاردانو نسبت به شبکه بزرگتری مانند بیت کوین انرژی کمتری مصرف می شود، این بدان معنی است که معاملات سریعتر و ارزان تر هستند.

در سال 2021، کاردانو یک “هارد فورک” را راه اندازی کرد، این هاردفورک شبکه کاردانو را ارتقا داد و باعث افزایش عملکرد آن شد. همچنین هارد فورک دیگری به نام Vasil در سپتامبر 2022 توسط تیم سازنده کاردانو راه اندازی شد که باعث بهبود مقایش پذیری بلاکچین کاردانو شد.

Cardano اخیراً نسخه آزمایشی یک پلتفرم به نام AdaSwap را راه اندازی کرده است که در آن توسعه دهندگان می توانند برنامه های مالی غیرمتمرکز بسازند. AdaSwap می تواند وضعیت Cardano را به عنوان یک شبکه Web3 ارتقا دهد و قیمت توکن آن را بالا ببرد.

طبق گزارش U.Today، در حالی که توکن از نظر ارزش بازار در رتبه 8 قرار دارد، پروتکل غیرقابل تعویض کاردانو دومین پروتکل بزرگ جهان است. ویژگی های نامبرده شده این توکن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری های بلندمدت بدل ساخته است و باعث افزایش احتمالی قیمت کاردانو خواهند شد.

بخوانید  تحلیل نفت امروز، 18 بهمن 1402

 

خطرات سرمایه گذاری در کاردانو

حتی با داشتن یک شبکه بهتر و افزایش عملکرد قراردادهای هوشمند، کاردانو ممکن است نتواند با ارزهای دیجیتال بزرگتر رقابت کند. پذیرندگان کمتر به معنای توسعه دهندگان کمتر است. این برای اکثر سرمایه گذارانی که می خواهند نرخ پذیرش بالایی را مشاهده کنند، جذاب نیست.

این پلتفرم برنامه های بزرگی دارد، مانند راه اندازی یک انکوباتور که به آفریقا کمک می کند تا به پتانسیل خود به عنوان یک اقتصاد بزرگ دست یابد، اما باید دید که آیا می تواند از این پتانسیل استفاده کند یا خیر.

 

  • پالیگان (Polygon)

Polygon توسط یک تیم توسعه ایجاد شد که سهم قابل توجهی در پلتفرم بلاک چین اتریوم داشت. طبق CoinMarketCap، پالیگان برای مقیاس‌بندی اتریوم و توسعه زیرساخت طراحی شده است. به عنوان یک راه حل “Layer tow”، اتریوم را به یک سیستم چند زنجیره ای گسترش می دهد و سرعت تراکنش و تایید را بهبود می بخشد.

Polygon از صرافی‌های ارز دیجیتال Binance و Coinbase پشتیبانی می‌کند. توکن آن، MATIC، برای خدمات پرداخت، کارمزد تراکنش ها و به عنوان ارز تسویه حساب استفاده می شود.

در جولای 2022، Polygon در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که Polygon zkEVM را راه‌اندازی کرده است، «اولین راه‌حل مقیاس‌پذیری معادل اتریوم که به‌طور یکپارچه با تمام قراردادهای هوشمند موجود، ابزارهای توسعه‌دهنده و کیف پول‌ها کار می‌کند».

این کار را با نوعی رمزنگاری به نام اثبات های دانش صفر (zero-knowledge proofs) انجام می دهد که هزینه های تراکنش را کاهش و توان عملیاتی را افزایش می دهد.

Polygon تا اکتبر 2022 میزبان بیش از 53000 برنامه غیرمتمرکز بود، از جمله برخی از شرکت هایی مانند Meta و Stripe و اخیراً Credit Suisse و Deutsche Bank. علاوه بر این، Polygon به طور کامل از تتر به عنوان استیبل کوین پشتیبانی می کند که می تواند به رشد آینده شبکه کمک کند. مزیت دیگر سرمایه گذاری آن در بی طرفی کربن است که گهگاه باعث افزایش قیمت ها شده است.

 

خطرات سرمایه گذاری در Polygon

راه حل لایه دو Polygon برای غلبه بر مشکلات سرعت اتریوم طراحی شده است. با این حال، ارتقای ادغام اتریوم در نهایت می‌تواند منجر به انجام تراکنش‌های سریع‌تر نسبت به Polygon شود و مزیت اصلی Polygon را از بین ببرد.

 

این نکته را فراموش نکنید که قیمت بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال تأثیر بسزایی در رشد قیمتی توکن های معرفی شده دارد. از طرفی قیمت بیت کوین با انتشار رویدادها و اخبار مهم تقویم اقتصادی دچار نوسانات بسیاری می شود، بنابراین شما برای سرمایه گذاری بهتر در ارزهای دیجیتال معرفی شده باید به تقویم اقتصادی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

پیشنها ما به شما استفاده از تقویم اقتصادی نیک‌وست است، جایی که علاوه بر مطلع شدن از اخبار و رویدادهای مهم، می توانید از تحلیل تأثیرات آن ها بر قیمت در بازارهای مالی استفاده نمایید.

 

کلام آخر

هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد: ارزهای دیجیتال اینجا هستند تا بمانند. سوال این است: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری پول خود بر روی آن کدامند؟

همانطور که تصمیم می گیرید کدام ارز دیجیتال بهترین گزینه سرمایه گذاری برای شما است، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • سرعت انجام معاملات
  • هزینه های مرتبط با تراکنش
  • امکان استفاده از ارز دیجیتال خود برای خریدهای منظم و نقل و انتقالات بانکی

اگر به شدت به دنبال سرمایه‌گذاری بدون انجام ترید در صرافی ها هستید، به یاد داشته باشید که ارزدیجیتال یک طرح سریع ثروتمند شدن نیست. در عوض، باید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت در نظر بگیرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید