مدیران مالی یا سرمایه گذاران بزرگ دنیا با موفقیت های خود جهان اقتصاد و مسائل مالی را تحت تاثیر قرار داده اند. موفقیت آنها نه تنها برای خودشان سودمند بوده است، بلکه باعث شده تا میلیون ها نفر به درآمد و سودآوری بزرگی دست پیدا کنند. به راستی دلیل موفقیت آن ها چیست؟ آیا آنها برای کارهای خود برنامه ریزی می کنند؟ اگر بله، چه مواردی در برنامه آنها گنجانده می شوند؟ اصلا برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا چیست و آیا از آن تبعیت می کنند؟

واقعیتی که درباره آنها وجود دارد این است که همه این سرمایه گذاران موفق دنیا استراتژی، روش کاری و سبک زندگی متفاوتی دارند. فلسفه هیچکدام مشابه دیگری نیست. برخی از متدهای قدیمی در کارهایشان استفاده می کنند و برخی از روش های جدید. برخی معتقدند زمان مناسب تجارت به آنها الهام می شود و عده ای دیگر  طبق محاسبات و تحلیل بازار دست به معامله می زنند.

بنابراین هیچ یک از رفتار و طرز فکر آن ها شبیه به دیگری نیست، جز یک مورد. روتین یا برنامه روزانه. اگر بیوگرافی سرمایه گذاران موفق را خوانده باشید، متوجه خواهید شد همه آن ها برای روز خود نه تنها برنامه داشتند، بلکه آن را برای خود تبدیل به یک روتین کرده اند. منظور از روتین، کاری است که خود را موظف می دانید هر روز انجام دهید. در این مطلب برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا را با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهیم؛ اما در ابتدا اجازه دهید با این تاجران بزرگ بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با هر یک از آن ها و روتینشان به شما کمک می کند تا علاوه بر الگوبرداری، سطح کیفیت زندگی خود را نیز ارتقاء ببخشید. پس با ما همراه باشید.

سرمایه گذاران موفق دنیا کدامند؟

سرمایه گذار به شخصی گفته می شود که پولی را به یک کسب و کار یا شرکت می دهد. البته سرمایه گذار همیشه یک شخص نیست؛ شرکت های سرمایه گذاری نیز وجود دارند که همین کار را انجام می دهند. سرمایه گذاران انتظار دارند در ازای پول سرمایه گذاری شده شان، شاهد نه تنها برگشت پولشان باشند، بلکه به سود نیز برسند. از این رو برای سرمایه گذاران تصمیم گیری، انتخاب شرکت و مقدار پولی که به آنها داده می شود اصلا کار ساده ای نیست.

آن ها  می بایست این گونه شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذار می گردند را مورد بررسی قرار دهند، کارکنان و مدیران را ارزیابی کنند تا متوجه شوند امید و پشتکار آن ها چه میزان است. به علاوه، اهداف سازمانی شان را بدانند. در پایان آن ها متوجه خواهند شد آن شرکت یا سازمان با ارزش های سازمانی و عقاید آن ها همسو است یا خیر.

بنابراین کار این سرمایه گذاران تنها به پول دادن و چک کشیدن ختم نمی شود. شغل آنها سخت تر و پر استرس تر از چیزی است که در فکر ما می گنجد. به همین دلیل است که آنها برای خود روتینی را ترتیب می دهند تا سلامت فیزیکی و روانی خود را در این شغل پر تنش حفظ کنند.

قبل از اینکه با برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا آشنا شویم، اجازه دهید خود آن ها را بهتر بشناسیم. پس با ما همراه باشید.

بخوانید  روند نزولی یورو ادامه دار است؟

بنجامین گراهام

بنجامین گراهام یکی از سرمایه گذاران موفق دهه شصت میلادی است و در صدر جدول تاجران موفق ما قرار دارد. همچنین توانمندی های او به عنوان مدیر سرمایه گذاری و مربی مالی زبانزد خاص و عام بود. در دنیا، از او به عنوان پدر دو رشته بنیادین سرمایه گذاری، یعنی تجزیه و تحلیل اوراق بهادار و سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش، یاد می شود.

جان تمپلتون

او یکی از هوشمند ترین تاجران به حساب می آید. گفته می شود او در دوران رکود اقتصادی سرمایه گذاری کمی انجام داد ولی هنگامی که استفاده از اینترنت رو به رشد بود، آن ها را با قیمت بالایی فروخت و سود کلانی را کسب کرد. به علاوه، برخی از بزرگترین و موفق ترین صندوق های سرمایه گذاری بین المللی دنیا توسط جان تمپلتون ایجاد شده است.

وارن بافت

بدون شک وارن بافت یکی از بزرگترین و موفق ترین سرمایه گذاران دنیا است. این ادعای ما نیست؛ بلکه کل دنیا و تمام متخصصین این حوزه اینگونه فکر می کنند.

وارن بافت با به کار گیری اصولی که توسط بنجامین گراهام در این علم مشخص شده بود، توانست عمده ثروت میلیارد دلاری خود را از طریق خرید سهام و شرکت ها با استفاده از شرکت برکشایر هاتاوی به دست آورد. به همین دلیل، امروزه سرمایه افرادی که مبلغ 10 هزار دلار را در سال 1965 در شرکت برکشایر هاتاوی سرمایه گذاری کرده بودند، به بیش از 165 میلیون دلار رسیده است که همین امر اثباتی بر موفقیت وارن بافت و شرکت او می باشد.

کارل ایکان

کارل ایکان یک فعال و سرمایه گذار حرفه ای است. سیاستی که این سرمایه گذار عموما پیش می گیرد، در میان مردم یا در وال استریت به افزایش ارزش ایکان مشهور است. زمانی از این عبارت استفاده می گردد که قیمت سهام یک شرکت صعود پیدا می کند و دلیل آن کارل ایکان است. طبق این روش کارل ایکان در برخی از شرایط شروع به خرید سهام شرکتی می کند که معتقد است مدیریت آن جا عملکرد ضعیفی دارد. پس از خرید ایکان، قیمت سهام آن شرکت بسیار بیشتر می شود.

حال که با چند سرمایه گذار موفق و مطرح دنیا آشنا شدیم، اجازه دهید سبک زندگی آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم. آیا برنامه خاصی در زندگی آنها وجود دارد؟ در ادامه برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا را برایتان می شماریم.

 

برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا؛ عادت های روزانه

اگر بخواهیم صادق باشیم، لیست تفاوت های یک سرمایه گذار متبحر حرفه ای و یک سرمایه گذار معمولی آنچنان بلند و بالا نخواهد بود. در واقع، عوامل بسیار کوچک باعث تفاوت چشمگیر موجود بین آنها می شود. این عوامل بسیار کوچک، همان برنامه های روزانه یا به عبارت دیگر، عادت ها هستند.

تاثیر این برنامه های روزانه به هیچ وجه قابل انکار نیست. آنها می توانند شما را قدرتمند و در عین حال منعطف تر سازند. سرمایه گذاران موفق نیز از تاثیرات آنها آگاه بودند و آنها را مورد استفاده قرار می دادند.

بخوانید  نکات ارزشمند از وارن بافت در مورد سرمایه گذاری، زندگی و موفقیت

همانطور که گفتیم در این مطلب با برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا آشنا می شویم. اما این 10 سرمایه گذار موفق چه کسانی هستند؟ بنجامین گراهام، جان تمپلتون، توماس رو پرایس، جان نف، جس لیورمور، پیتر لینچ، جورج سوروس و وارن بافت. آنها نه تنها ثروت بسیاری را برای خود کسب کردند، بلکه به دنیا نشان دادند با داشتن برنامه روزانه و متعهد ماندن به آن میتوان احتمال موفقیت را چندین برابر کرد. در ادامه با این عادت ها آشنا خواهیم شد.

خواب کافی

اگر فکر کرده اید که سرمایه گذاران موفق و بزرگ دنیا از خواب خود می گذرند تا به کارهای خود برسند، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. البته که در برخی از مواقع ضروری ممکن است آنها مجبور باشند تا دیر وقت کار کنند یا صبح، زودتر از همیشه بیدار شوند. ولی این رویه همیشه اتفاق نمی افتد.

همه ما از تاثیرات مثبت خواب کافی در طول شب آگاهیم. تاجران موفق نیز از این نکته برای بهیود وضعیت ذهنی خود استفاده میکنند. بله؛ درست متوجه شدید. بهبود وضعیت ذهنی. داشتن خواب کافی، یعنی خوابیدن در ساعت 10 شب و بیدار شدن در ساعت 6 صبح، خستگی ذهنی شما را برطرف می کند و اجازه می دهد مسائل را راحت تر و سریعتر درک و پردازش کنید.

داشتن برنامه ای منظم و کافی برای خواب باعث می شود تا در طول روز سرحال تر باشید. با این کار فعال تر خواهید شد و متناسب با آن بهره وری نیز افزایش خواهد یافت.

اجرا کردن

همه ما با مزایای داشتن برنامه ریزی آشنایی داریم؛ اما صرفا نوشتن آن موفقیتی را به همراه  نخواهد آورد. در واقع زمانی برنامه ریزی به شما کمک می کند که نسبت به آن متعهد باشید و آن را عملی سازید. این خصیصه، یکی از مهم ترین برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا است.

سرمایه گذاران بسیاری هستند که ایده های فوق العاده و سودآوری در ذهن خود می پرورانند، اما تنها تعداد کمی از آنها پتانسیل واقعی خود را کشف و طبق آن عمل می کنند. یکی از مزایای نوشن برنامه این است که شما اعمال خود را هدفمندتر انتخاب می کنید تا به اهداف خود نیز نزدیک تر شوید.

تاجران موفق برای خود برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم می کنند و به آن پایبندند. برنامه های روزانه نیز شامل برنامه ریزی کوتاه مدت آنها است. اگر شما نیز قصد دارید تا در همه جوانب زندگی خود موفقیت کسب کنید، طبق برنامه ریزی تان پیش بروید و کار امروز را به فردا نیاندازید.

افزایش دانش و آگاهی

دنیای کسب و کارها همواره در حال تغییر است. زمانی که معتقد باشید شما همه مسائل موجود در دنیای اقتصاد را می دانید و همه چیز را بدون اندکی خطا درک می کنید، بدون شک جایی به مشکل بر خواهید خورد. حتی علم نیز روز به روز مطابق با تغییرات روز دنیا، به روز رسانی می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از خطاهای احتمالی، افزایش سطح دانش در این زمینه است. کمبود آگاهی قطعا می تواند در درازمدت هزینه های بسیاری را بر شما متحمل سازد؛ زیرا این شرایط ممکن است سبب شود  شما در معاملات خود متضرر شوید. حتی اگر ضرر در یک یا دو معامله شما رخ دهد، باز هم جبران آن کار ساده ای نخواهد بود.

بخوانید  تحلیل فارکس 8 دسامبر 2023 ( جفت ارزهای اصلی)

البته افزایش دانش و آگاهی در زمینه سرمایه گذاری یا کسب و کارها به این معنا نیست که شما مجبورید دوباره به دانشگاه برگردید. منظور این است که خود را در رابطه با روندهای جدید، تغییرات و دیگر عواملی که بیزینس شما را تحت تاثیر قرار می دهند، به روز نگه دارید. این کار نیز می تواند به واسطه مطالعه مقالات، روزنامه ها و کتاب های جدید و مرتبط، تماشای ویدئوهای آموزنده و … صورت بگیرد.

سرمایه گذاران موفق دنیا به صورت روزانه مقالات جدید و آموزنده را مطالعه می کنند. آن ها از این روش استفاده می کنند تا پاسخ سوال هایشان رادریابند. سوال هایی که به صورت روزانه در ذهنشان نقش می بندد و شغلشان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وقت گذراندن با افراد مثبت اندیش

مورد بعدی در لیست برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا، صحبت کردن و وقت گذراندن با افراد مثبت اندیش و امیدوار است.

همه ما از تاثیر افرادی که با آنها در ارتباط هستیم، خبر داریم. تصور کنید در طول روز یکی در گوش شما می خواند: تو نمیتوانی، تو از پس این کار بر نمی آیی، تو به اندازه کافی تلاش نمی کنی و … . قطعا در روز بعد بدون انگیزه خواهید شد و امیدتان را به کسب و کار و حتی طرز فکرتان از دست خواهید داد.

منظور از افراد مثبت اندیش، افرادی نیستند که نظرشان با شما موافق است یا همواره شما را تایید می کنند. بلکه این افراد کسانی هستند که نگرش مشابهی با شما دارند. آنها افراد امیدواری هستند که معتقد اند با تلاش همه مشکلات برطرف خواهند شد.

سرمایه گذاران موفق به صورت روزانه از وجود چنین افرادی بهره می برند؛ زیرا نه تنها امیدواری را در آنها زنده نگه می دارند، بلکه ذهنشان را برای درک مسائل اطرافشان بازتر می کنند.

پس داشتن برنامه روزانه کمک کننده است؟

هیچ کس از موفقیت بدش نمی آید. اگر این مطلب را مطالعه کرده اید، پس شما هم تمایل دارید مانند سرمایه گذاران بزرگ دنیا به موفقیت های بیشماری دست پیدا کنید.

در نظر داشته باشید داشتن برنامه برایتان بسیار مفید خواهد بود؛ همانطور که برای این تاجران موفق این گونه بوده است. می توانید از برنامه روزانه 10 سرمایه گذار موفق دنیا که در این مطلب پوشش داده شد استفاده کنید و از آنها در زندگی خود نیز بهره ببرید. ما به شما این قول راخواهیم داد با تکیه بر این عادات، شما نیز در لیست تاجران و مدیران مالی موفق قرار خواهید گرفت.

بهترین روش ­های سرمایه گذاری با ریسک کم اما سود زیاد

درس های مهم از بنجامین گراهام سرمایه گذار موفق

نکته های کاربردی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

راهنمای کامل انتخاب کارگزار ناظر در بازارهای سرمایه

روش مارتینگل چیست؟ | کمتر ضرر کردن و زودتر سود کردن

 

 

دیدگاهتان را بنویسید