شرکت حمل و نقل توکا (سهامی عام) اولین شرکت حمل و نقل جاده ای سهامی عام بود که در زمینه حمل و نقل جاده‌ای ازسال 1370 شروع به کار کرده است و در سال ۱۳۸۲ سهام خود را در بازار بورس عرضه نمود. همچنین در سال ۱۳۸۲ موفق به کسب گواهینامه مدیریت کیفیت بر مبنای ISO 9001:2008 شد و در سال ۱۳۹۷ به ۹۰۰۱:۲۰۱۸ ارتقا یافت.

company

نماد: حتوکا

نام شرکت: حمل و نقل توکا

مدیرعامل: منوچهرهادي

تلفن: 03136204784

فکس: 03152735079

آدرس: مبارکه – جنب مجتمع فولادمبارکه – شرکت حمل ونقل توکا (سهامی عام(

وب سایت: tukatrans.com

ایمیل: info@tukatrans.com

موضوع فعالیت: حمل ونقل

سال مالی: 12/30

 

فعالیت شرکت حمل و نقل توکا

این شرکت، توانایی جابه جایی کالا در سرتاسر کشور را دارد و برای کامیون های ملکی و استیجاری در سطح کشور، طبق شرایط خاص خود، بارنامه صادر کند و همچنین طی سال های دهه 70، بالاترین آمار حمل کالارا به خود اختصاص داده و در سال های بعد نیز با وجود روی کار آمدن دیگر شرکت های حمل و نقل در منطقه، جزئی از  اولین شرکت های برتر حمل و نقل از لحاظ تعداد سفر و صدور بارنامه به شمار بیاید.

تحلیل طلا

دیگر فعالیت های شرکت حمل و نقل توکا شامل:

– حمل مواد اولیه و خام

– حمل محصولات تولیدی صنعت فولاد و سایر صنایع

– جابه جایی قطعات و تجهیزات ساخته شده و یا نیمه ساخت

-تامین،راهبری، نگهداری و تعمیرات ماشین آلات سنگین و دارای نمایندگی شرکت ایران خودرو و دیزل

– ترخیص کالا و ارسال کالا

-پشتیبانی، نگهداری و تعمیرات ناوگان های ملکی

– ردیابی ماهواره ای در جهت هدایت ناوگان حمل و نقل

– انجام عملیات فرآوری، برشکاری و حمل آهن قراضه

– تخلیه و بارکشی کشتی، حمل شهری، استریپ، ترخیص و انبارداری کالادر بنادر کشور

 

گزارشات مالی شرکت حمل و نقل توکا

عدم تمدید قراردادهای حمل و نقل جاده ای و مکانیزم های سنگین و نیمه سنگین فولاد هرمزگان از خرداد سال 99، موجب کاهش 8 درصدی درآمدهای سال 99 نسبت به درآمد واقعی سال 98 شد و همچنین عدم تمدید قراردادهای حمل و نقل جاده ای و مکانیزم های سنگین و نیمه سنگیم فولاد هرمزگان، کاهش 12 درصدی  هزینه های پیش بینی شده ی 99 نسبت به هزینه های واقعی سال 98 را در پی داشت..

حمل و نقل توکا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به آخر سال 1398 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۲۳۱ ریال سود محقق کرده است، این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم (۳۲) ریال زیان محقق کرده بود. (افزایش ۷۷ درصد درآمدهای عملیاتی از عمده دلایل شناسایی سود نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد)

این شرکت براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به آخر سال 1398 مبلغ ۷۶,۱۱۹ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

سرمایه این شرکت از مبلغ 206 میلیارد و 148 میلون ریال به 330 میلیارد ریال افزایش می‌یابد. در مهلت تعیین شده جهت استفاده از حق تقدم خرید سهام تعداد 109 میلیون و 776 هزار و 698 سهم  از سهام جدید توسط سهامداران شرکت پذیره‌نویسی شد.

 

تحلیل دلار

افزایش سرمایه شرکت حمل و نقل توکا

شرکت حمل‌ و نقل‌ توکا که اقدام به افزایش سرمایه 60 درصدی کرده و 33 میلیارد تومانی شده، به رغم درآمد غیرعملیاتی 1.5 میلیارد تومانی، به دو دلیل عملکرد 6 ماهه و پیش بینی عملکرد نیمه دوم، سود هر سهم سال جاری را 19 درصد کاهش داد.

صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 89 شرکت حمل و نقل توکا در تاریخ 8 تیر ماه سال جاری با حضور 65 درصد از سهامداران تصویب شد و طی آن “حتوکا” با اختصاص 455 ریال سود به ازای هر سهم با تقسیم  300 ریال سود نقدی بین سهامداران خود موافقت کرد.

 

namad analysis

تحلیل نماد حتوکا

قیمت سهام شرکت حمل و نقل توکا در سال 1385، با مبلغ 30 تومان افزایش یافت، اما در اواخر همان سال با افت قیمت مواجه شد تا جایی که در سال این نرخ به حدود 15 تومان رسید.

در سال 1390 سهام شرکت حتوکا شاهد افزایش قیمت نسبتا مطلوبی بود تا جایی که هر سهم به حدود 70 تومان هم رسید

در سال 94 حتوکا با نوساناتی در قیمت سهام خود مواجه شد که در اخر سال به قیمت حدود 200 تومان رسید.

سال 98 سهام حتوکا نسبت به سال پپیش، با افزایش قیمت روبه رو شد که در نتیجه این افزایش، قیمت هر سهم حتوکا به حدود 2000 تومان رسید اما در سال جاری، قیمت سهام این شرکت تا شهریورماه، به صورت نزولی بوده و پشتوانه سوددهی نداشته است.

 

 

automobile

 

خدمات شرکت حمل و نقل توکا

شرکت حمل و نقل توکا (حتوکا) دارای کلیه خدمات حمل و نقل در کشور است و با داشتن حدود 150 دستگاه کامیون ملکی از نوع کفی، کمپرسی،کمرشکن 5، 7 و 11 محور و بیش از 500 دستگاه کامیون تحت پوشش، واجد امکانات و تجهیزات مختلف تخلیه، بارگیری و انبار داری از قبیل جرثقیل ها و لیفتراک های با تناژ مختلف، لودر و کامیون های حمل خاص بوده که قادر به اجرای پروژه های متنوع حمل و نقل داخلی در مراکز عظیم صنعتی در اقصی نقاط کشور تحت قرر دادهای منعقده با مشتریان می باشد.

 

تحلیل تکنیکال سهام حتوکا

ساختار رشد سهم از قرارگیری آن در موج پنجم صعودی حکایت دارد که همزمان نزدیک شدن به سقف کانال بلندمدت، ریسک خرید در این قیمت ها را بالا می برد. اصلاح قیمتی تا 3200 تومان دور از ذهن نیست. باتوجه به خط حمایت کوتاه مدت، انتظار افزایش تقاضا در حوالی 3200 تومان می رود لیکن درصورت از دست رفتن حمایت مذکور، رشد میان مدت حتوکا سخت به نظر می رسد و از دیدگاه الیوت، مثبت های سهم دیگر به عنوان فرصتی مناسب برای فروش خواهد بود.

 

اعضای هیئت مدیره شرکت حمل و نقل توکا:

نایب رئیس هیئت مدیره: منوچهر هادی

رئیس هیئت مدیره: احمد سعید بخش

اعضای هیئت مدیره: محسن همت نژاد، سید اکبر قائمی، محمدعلی زارعی

 

سهامداران

بیشترین درصد سهام حتوکا، برای شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد است و مابقی سهامداران حتوکا شامل: شرکت حمل و نقل توکا فولاد، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، شرکت توکا بتن، شرکت بازرگانی توکا تدارک و 53 شخص حقیقی دیگر می باشد.

لات چیست؟

بخوانید  نماد وآذر + تحلیل در بورس | شرکت سرمایه گذاری ‌توسعه ‌آذربایجان

دیدگاهتان را بنویسید