کارگزاری حافظ، که حدوداً 19 سال است در زمینه بازار بورس و سرمایه فعالیت دارد، با سرمایه‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال، جزء کارگزاری‌های برتر رتبه الف در ایران به شمار می‌آید.

این شرکت از آذرماه ۱۳۸۳ به عنوان یک شرکت سهامی خاص شروع به کار کرد. از سال ۱۳۹۷، مهرداد بخشی به عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌کند.

شرکت توسعه مدیریت آرین، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و محمدرضا رهبر از جمله سهامداران اصلی این کارگزاری هستند.

کارگزاری حافظ مجوزهای متعددی در زمینه‌هایی مانند بورس اوراق بهادار، فرابورس، محصولات فلزی و کشاورزی، سبدگردانی، بورس انرژی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دریافت کرده است.

خدمات ارائه شده توسط این کارگزاری شامل معاملات اوراق بهادار، مشاوره سرمایه‌گذاری، خدمات مشاوره برای عرضه و پذیرش در بازار بورس، بورس کالا و انرژی، خدمات سبدگردانی و بازارهای مشتقه می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کارگزاری حافظ، معرفی و پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس است.

این کارگزاری به عنوان مشاور و کارگزار معرف برای شرکت‌هایی نظیر پتروشیمی لردگان، پتروشیمی کازرون، بانک تات، بیمه حافظ، کشتیرانی والفجر، موسسه اعتبار نور و شرکت آتیه داده‌پرداز فعالیت کرده است.

در ادامه همراه ما بمانید تا به معرفی و بررسی جامع این کارگزاری مطرح بپردازیم

 

  • پشتیبانی حرفه ای و مناسب به صورت آنلاین
  • پلتفرم معاملاتی بسیار خوب با سرعت مناسب و رابط کاربری خوب
  • احراز هویت بسیار سریع
  • ثبت نام آسان
  • خدمات ارائه شده توسط این کارگزاری نسبت به رقبا سرشناس محدود می باشد.
  • تعداد شعب فعال کم نسبت به دیگر رقبا

درباره کارگزاری حافظ

کارگزاری حافظ، یک شرکت سهامی خاص با شماره ثبت 233495، فعالیت‌های خود را در عرصه بازار سرمایه از آذرماه سال 1383 آغاز کرده است.

کارگزاری حافظ یکی از مطرح ترین کارگزاری های داخلی می باشد

با بیش از 19 سال تجربه و کسب تمام مجوزهای ضروری برای ارائه خدمات متنوع به مشتریان، از جمله مجوز خرید و فروش اوراق بهادار، این کارگزاری توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار و بورس کالا در ایران تثبیت کند.

کارگزاری حافظ در راستای ارتقاء سطح تجربه و رضایت مشتریان، به گسترش زیرساخت‌های مالی پیشرفته و فراهم کردن خدمات متنوع در شهرهای متفاوت ایران اهتمام ورزیده است.

بنابراین، مشتریان در هر نقطه‌ای از ایران که باشند، می‌توانند با ثبت‌نام در کارگزاری حافظ، به راحتی و اطمینان از خدمات ارائه شده توسط این کارگزاری بهره‌مند شوند.

خدمات ارائه شده توسط کارگزاری حافظ

کارگزاری حافظ، خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌هایی چون بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس انرژی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تایید هویت در سیستم سجام، انعقاد قراردادهای آتی و صدور کد معاملاتی برای مشتریان خود ارائه می‌کند.

علاوه بر این، مشتریان می‌توانند از مزایای عضویت در باشگاه مشتریان کارگزاری حافظ نیز بهره‌مند شوند.

کاربران با مراجعه به وب‌سایت این کارگزاری، به مجموعه‌ای از محتوای آموزشی با ارزش دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند از این اطلاعات و خدمات معاملاتی آنلاین برای ارتقاء تصمیمات سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.

در ادامه، توضیحات بیشتری درباره خدمات متنوع این شرکت ارائه خواهد شد.

کارگزاری حافظ مجموعه‌ای از خدمات در حوزه‌های متنوعی از جمله بورس اوراق بهادار، بورس کالا، و بورس انرژی ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین در این کارگزاری ثبت‌نام و احراز هویت خود در سیستم سجام را انجام دهند. همچنین، دسترسی به سامانه‌های معاملاتی آنلاین و آفلاین در بازار بورس و فرابورس فراهم است.

کارگزاری حافظ، که در آخرین رتبه‌بندی سازمان بورس در رده الف قرار گرفته، خدمات متنوعی را در بورس کالا شامل صدور کد معاملاتی و قراردادهای سلف موازی استاندارد و آتی ارائه می‌کند.

همچنین، پذیرش محصولات از شرکت‌های بزرگی مانند صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس و کارخانه‌های مهم فلزی مانند ذوب‌آهن اصفهان و فولاد البرز ایرانیان از جمله خدمات این کارگزاری است.

بخوانید  معرفی و بررسی کارگزاری هوشمند رابین

در بورس انرژی، معاملات در بازارهای فیزیکی، برق، گواهی ظرفیت و سلف استاندارد امکان‌پذیر است.

برای احراز هویت سجام، پس از ثبت‌نام در سامانه سجام، مشتریان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، تنها با مراجعه به وب‌سایت کارگزاری حافظ برای دریافت کد بورسی اقدام کنند.

با عضویت در باشگاه مشتریان کارگزاری حافظ، مشتریان از تخفیفات کارمزد متغیر بسته به سطح فعالیت خود و امتیازات ویژه از جمله امتیاز برای دعوت دوستان بهره‌مند می‌شوند.

علاوه بر این، اعضا می‌توانند بسته‌های تحلیلی و مشاوره را با قیمت تخفیف‌دار تهیه کرده و از دوره‌های آموزشی متنوع استفاده نمایند.

باشگاه مشتریان حافظ با ارائه خدمات خوب و طرح های تشویقی بسیار محبوب و پرطرفدار است.

کارگزاری Hafez پذیرنده چه شرکت هایی است

کارگزاری حافظ در نقش مشاور پذیرش برای چندین شرکت معتبر در بازار بورس و اوراق بهادار ایران فعالیت دارد. این شرکت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

پتروشیمی لردگان، پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی کازرون، شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور، پتروشیمی دهدشت، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی گلستان، پالایشگاه نفت لاوان، بیمه حافظ و دیگر شرکت‌های بزرگ.

این کارگزاری در ارائه مشاوره‌های تخصصی به این شرکت‌ها برای پذیرش در بازار سرمایه نقش مؤثری داشته است.

شعب فعال کارگزاری حافظ

در این بخش، به بررسی و معرفی شعب مختلف کارگزاری حافظ و خدماتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود خواهیم پرداخت. همچنین، اطلاعات تماس از جمله آدرس و شماره تلفن شعب کارگزاری حافظ نیز ارائه خواهد شد.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز به خدمات کارگزاری حافظ، شعبه‌ای نزدیک به محل سکونت خود را پیدا کرده و به راحتی از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. در ادامه لیست کاملی از شعب کارگزاری حافظ به همراه جزئیات تماس و آدرس‌های دقیق آن‌ها ارائه خواهد شد.

کارگزاری حافظ
برخی از شعب فعال کارگزاری حافظ در شهرهای مختلف کشور

علاوه بر شعب مشاهد شده در تصویر بالا این کارگزاری دارای شعب فعال دیگری در شهرهای شیراز، سنندج، تبریز، رشت، کرمانشاه و … می باشد.

 
 

اعتبار کارگزاری حافظ در چه سطحی می باشد

پیش از انتخاب و ثبت‌نام در هر کارگزاری یا سامانه مالی واسطه، بسیار مهم است که اعتبار و صحت آن با دقت کافی مورد بررسی قرار گیرد.

عدم توجه به این مسئله می‌تواند در آینده خطراتی را برای سرمایه و اطلاعات شخصی افراد به همراه داشته باشد و خطرات ناخواسته‌ای برای کاربران به وجود آورد.

کارگزاری حافظ، که بیش از ۱۹ سال در عرصه بازار سرمایه فعالیت دارد و با سرمایه ثبتی ۴۵۰ میلیارد تومان و کسب رتبه «الف» در بورس اوراق بهادار و بورس کالای ایران، تمامی مجوزهای لازم برای خدماتی مانند خرید و فروش اوراق بهادار را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، کارگزاری حافظ موفق به کسب سهم بیش از 2 درصدی از کل معاملات به مبلغ 204,585,043,268,427 ریال شده، که این میزان برای یک کارگزاری داخلی، عملکردی قابل توجه و معتبر است.

مجوزهای کسب شده توسط کارگزاری Hafez

کارگزاری حافظ، در جهت ارائه خدمات گسترده به مشتریان خود، موفق به دریافت تعداد زیادی مجوز از مراجع معتبر شده است. در اینجا به فهرستی از مجوزهای دریافتی این شرکت اشاره می‌کنیم:

مجوز فعالیت در بورس اوراق بهادار و فرابورس
مجوز معاملات مربوط به محصولات فلزی
مجوز فعالیت در حوزه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی
مجوز معاملات مربوط به محصولات کشاورزی
مجوز انجام معاملات آتی در هر دو بورس اوراق بهادار و کالا
مجوزهای سبدگردانی و مشاوره در پذیرش شرکت‌ها در بورس‌های اوراق بهادار، کالا و فرابورس
مجوز مشاوره در عرضه اوراق بهادار
مجوز اداره صندوق‌های سرمایه‌گذاری
مجوز فعالیت در بورس انرژی
مجوز انجام معاملات سلف موازی
مجوز برای اداره مرکز تماس مختص بورس اوراق بهادار و کالا

آموزش ثبت نام در کارگزاری حافظ

پس از انتخاب کارگزاری مناسب، مهم است که فرایندهای ثبت نام و احراز هویت را به دقت انجام دهید تا بتوانید در بازار سرمایه معامله کنید. امروزه بسیاری از پلتفرم‌ها این گام‌ها را به شیوه‌های حضوری و غیرحضوری ارائه می‌دهند، با این حال، بیشتر کاربران تمایل دارند تا این مراحل را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

در این راستا، کارگزاری حافظ برای بهبود سطح خدمات و افزایش رضایت کاربران، امکان ثبت نام و احراز هویت آنلاین را فراهم کرده است. این امر به افراد اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، به آسانی در این پلتفرم ثبت نام کنند، در ادامه به آموزش ثبت نام و احراز هویت در این کارگزاری می پردازیم:

بخوانید  هرآنچه باید درباره کارگزاری فارابی بدانید

برای عضویت در کارگزاری حافظ، پیروی از مراحل زیر و داشتن مدارک معینی اساسی است:

مدارک لازم

حتماً باید کارت ملی و شناسنامه برای ثبت نام داشته باشید. نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نیست.

روند ثبت نام

ثبت نام در کارگزاری حافظ به شکل غیرحضوری از طریق وب‌سایت reg.hafezbroker.ir صورت می‌پذیرد.

اگر پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده‌اید، کافیست از طریق وب‌سایت hafezbroker.ir به صورت غیرحضوری ثبت نام کنید.
اگر در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اید یا مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را تکمیل نکرده‌اید، لازم است به وب‌سایت sejam.ir مراجعه کرده و احراز هویت سجام را به صورت غیرحضوری انجام دهید.

مراحل ثبت نام در کارگزاری

اگر قبلاً در کارگزاری حافظ ثبت‌نام کرده‌اید، از قسمت سمت چپ صفحه با وارد کردن نام کاربری (کد ملی)، کلمه عبور و کد امنیتی وارد شوید. در غیر این صورت، برای ثبت‌نام جدید، از سمت راست صفحه گزینه «ثبت نام» را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، اطلاعاتی نظیر کد ملی، کلمه عبور، شماره موبایل، کد تأییدیه و کد امنیتی را وارد کرده و در نهایت روی «ثبت نام» کلیک کنید. کلمه عبور باید شامل اعداد و حروف بزرگ و کوچک لاتین باشد و از کاراکترهای خاص استفاده نشود.

در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه سجام، پیغامی نمایش داده می‌شود. در این حالت می‌توانید به قسمت مربوط به سجام در وب‌سایت یاد شده بروید و یا گزینه «تأیید و ادامه» را انتخاب کنید و پس از تکمیل مراحل سجام، ثبت‌نام خود را ادامه دهید.

تا زمانی که در سجام ثبت‌نام نکنید، اجازه انجام معاملات را نخواهید داشت.

در صورت انتخاب «تأیید و ادامه» در مرحله قبل، وارد صفحه ای که در پایین مشاهده می کنید خواهید شد.

مرحله نهایی ثبت نام

در این صفحه اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید و وارد مراحل بعد شوید در مراحل بعدی نیز اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و ثیت نام خود را نهایی کنید (ثبت نام در کارگزاری حافظ بسیار آسان و سریع می باشد).

مدارک موردنیاز برای احراز هویت آنلاین

برای احراز هویت آنلاین در کارگزاری‌ حافط، چند مرحله و شرایط خاصی وجود دارد که به شرح زیر است:

الزامات مدارک

نیاز به داشتن کارت ملی و همچنین کد پیگیری سجام می‌باشد. هنگام گرفتن عکس سلفی و ضبط ویدئو، رعایت حجاب اسلامی ضروری است.

مزایای استفاده از سامانه احراز هویت آنلاین

این روش کاربردی، سریع و آسان است.
اجازه احراز هویت چندین بار با یک گوشی را می‌دهد.
صرفه‌جویی در وقت و هزینه را به همراه دارد.

شرایط کلی برای احراز هویت

باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.
داشتن کارت ملی هوشمند یا رسید آن الزامی است.
احراز هویت برای اتباع غیر ایرانی مقدور نیست.
احراز هویت تنها با IP‌های داخل ایران امکان‌پذیر است.

دستورالعمل‌های گرفتن عکس سلفی و امضا

مکان عکس‌برداری باید نور مناسب داشته باشد.
به هنگام گرفتن عکس، دست باید بدون لرزش باشد.
فقط یک فرد باید در تصویر سلفی حضور داشته باشد.
عکس باید بدون قاب گرفته شود.
هنگام گرفتن عکس از امضا، امضا باید روی کاغذ سفید باشد.
گوشی هنگام گرفتن عکس از کاغذ امضا نباید خیلی دور باشد.
تصویر امضا باید واضح و با نور مناسب باشد.

زمان احراز هویت

تأیید و احراز هویت از طریق ویدئو سلفی توسط فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود که بسته به سرعت اینترنت، بین 1 تا 5 دقیقه زمان می‌برد. این روش نسبت به روش‌های سنتی سریع‌تر است. پس از اتمام فرایند، کد بورسی ظرف یک هفته توسط شرکت سپرده‌گذاری از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

دلیل نیاز به ویدئو سلفی

ویدیو سلفی برای اثبات حضور واقعی فرد استفاده می‌شود. این ویدیو که توسط الگوریتم هوش مصنوعی تشخیص زنده و واقعی بودن انجام می‌شود، به منظور اطمینان از حضور واقعی مالک اطلاعات است و جلوگیری از جعل هویت را فراهم می‌کند.

زمان لازم برای احراز هویت در کارگزاری حافظ بسیار کوتاه می باشد و این فرآیند به سرعت توسط هوش مصنوعی انجام می پذیرد.

واگذاری اعتبار معاملاتی در کارگزاری حافظ

یکی از جذاب‌ترین خدمات کارگزاری حافظ، ارائه اعتبار معاملاتی به سرمایه‌گذاران است. برای بهره‌برداری از این امکان، مراحل زیر باید دنبال شوند:

افتتاح حساب در کارگزاری حافظ:

بخوانید  کارگزاری آگاه را بشناسید/ جامع ترین معرفی

ابتدا باید به عنوان عضو جدید در کارگزاری حافظ حسابی باز کنید. این مرحله اولیه برای دسترسی به خدمات اعتباری کارگزاری است.

امضای قرارداد اعتباری با کارگزاری حافظ:

پس از باز کردن حساب، نوبت به بستن قرارداد اعتباری با کارگزاری می‌رسد که شرایط دریافت اعتبار را مشخص می‌کند.

ارائه ضمانت‌های لازم به کارگزاری حافظ:

چون اعتبار معاملاتی نوعی وام به شمار می‌رود، کارگزاری برای اطمینان از بازپرداخت، خواهان ضمانت است. این ضمانت‌ها بر اساس مقررات بورس و طبق ماده‌های 5 و 6 دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار باید ارائه گردند.

نیاز به داشتن موجودی ریالی در باشگاه کارگزاران:

برای دریافت اعتبار، لازم است در باشگاه کارگزاران حافظ موجودی ریالی داشته باشید.

تقاضای اعتبار و خرید اعتباری:

سپس باید درخواست خود را برای اعتبار ثبت کنید. برای دیدن قیمت‌ها و شرایط بسته‌های اعتباری و مدت زمان آن‌ها، به صفحه حساب کاربری خود در کارگزاری حافظ مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به بخش خدمات و وام کارگزاری حافظ بروید تا تمام جزئیات را بررسی کنید.

نکات مهم درباره اعتبار معاملاتی حافظ

پیش از بهره‌گیری از اعتبار معاملاتی، در نظر گرفتن این نکات حیاتی است:

تحلیل و پیگیری مستمر سرمایه‌گذاری:

مهم است که وضعیت بازار بورس را دائماً تحت نظر داشته باشید و فعالانه سهام خود را رصد کنید. برای کسب حداکثر سود، باید به طور مداوم اخبار اقتصادی و تحولات بازار را دنبال کنید تا بتوانید بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کنید.

آمادگی برای بدترین سناریو:

فرض کنید که پس از دریافت اعتبار معاملاتی، با بیشترین زیان روبرو شده‌اید. آیا برای چنین شرایطی آماده هستید؟ همه جوانب را به دقت سنجیده و سپس اقدام کنید.

واقع‌بینی و آمادگی برای هر نوع اتفاق:

بازار بورس دارای نوساناتی است و ممکن است گاهی به سود و گاهی به زیان منجر شود. با نگاهی به روند بازار در دو ماه گذشته، می‌توانید درک کنید که هر نوع اتفاقی ممکن است رخ دهد. بنابراین، باید برای تمامی احتمالات آماده باشید.

خصوصیات مورد نیاز برای دریافت اعتبار

استفاده از اعتبار معاملاتی ممکن است برای تمام سهامداران مناسب نباشد. افرادی که موفق به بهره‌برداری مؤثر از این امکان می‌شوند معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند:

داشتن استراتژی معاملاتی: این افراد دقیقاً می‌دانند که چه اقداماتی باید انجام دهند و برای خرید و فروش‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. این برنامه‌ریزی به آنها کمک می‌کند تا از طریق اعتبار معاملاتی به حداکثر سود برسند.

مهارت در مدیریت ریسک: این افراد توانایی مدیریت بهینه ریسک‌های موجود در بازار بورس را دارند. این مهارت، نتیجه تجربه و دانش عمیق آنها از بازار نوسانی بورس است، و می‌توانند به خوبی مسائل را مدیریت کنند. به یاد داشته باشید که اعتبار معاملاتی همچون یک چاقوی دو لبه است و بنابراین باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد.

تجربه در بازار بورس: افرادی که تجربه قابل توجهی در بازار بورس دارند، می‌توانند به بهترین شکل از اعتبارهای معاملاتی استفاده کرده و از آنها سود ببرند. آنها می‌دانند چه زمانی باید صبر کرده، چه زمانی باید خریداری یا فروش انجام دهند و چگونه معاملات خود را به خوبی مدیریت کنند، و این همه حاصل تجربه و دانش آنهاست.

بررسی نرم افزار تحت وب کارگزاری حافظ

کارگزاری حافظ با هدف پشتیبانی از مشتریانی که به کامپیوتر دسترسی ندارند، اپلیکیشن همراه‌پلاس را عرضه کرده که از نظر سرعت و امکانات پیشرفته‌تر از همراه تریدر است. همراه تریدر یک اپلیکیشن موبایلی از کارگزاری حافظ است که برای انجام معاملات بورس به صورت آنلاین طراحی شده است.

همچنین، کارگزاری حافظ تحت عنوان آکادمی هدف حافظ، دوره‌های آموزشی آنلاین در زمینه‌هایی مانند تحلیل‌گری و معامله‌گری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از خدمات قابل توجه حافظ، اعطای اعتبار معاملاتی به سهام‌داران و سرمایه‌گذاران است. این اعتبار به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا برای خرید و فروش سهام در بورس، وجوه مورد نیاز را به صورت قرض از کارگزاری دریافت کنند و در بالا به صورت کامل به معرفی و بررسی آن پرداختیم.

در سال ۱۳۹۹، این کارگزاری از نظر حجم معاملات در بورس و اوراق مشتقه، به ترتیب در رتبه هفتم و پنجم از میان ۱۰۷ کارگزاری در کشور قرار گرفته است. گردش مالی کارگزاری در همان سال به ۱۵۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید