هنر تحلیل فاندامنتال یا بنیادی فارکس برای درک ارزش واقعی هر سهام سرمایه گذاری یا معاملاتی، پیچیده و حیاتی است. تحلیل فاندامنتال روشی برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی با هدف پیش بینی صحیح قیمت است.
تحلیل فاندامنتال فارکس بر وضعیت کلی اقتصاد متمرکز است و عوامل مختلفی از جمله نرخ بهره، نرخ اشتغال، تولید ناخالص داخلی، تجارت بین‌المللی، تولید و همچنین تأثیر نسبی آن‌ها بر ارزش پول ملی را که به آن مربوط می‌شوند، مورد تحقیق قرار می‌دهد.
عاقلانه است که تحلیل فاندامنتال را به عنوان یک چتر کلی در نظر بگیریم که عوامل حیاتی مؤثر بر نوسانات قیمت یک بازار مالی را پوشش می دهد. درک عوامل، نحوه کار آنها با هم و نحوه تأثیر آنها بر کل بازار، جایی است که هنر تحلیل فاندامنتال فارکس نهفته است.
در این مقاله به معرفی و بررسی تحلیل فاندامنتال می پردازیم و راه های کسب موفقیت در فارکس را با استفاده از این روش تحلیلی را می آموزیم، پس تا انتها با ما بمانید.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست ؟

این تحلیل یک روش استفاده شده برای ارزیابی ارزش ذاتی یک دارایی مالی، مانند سهام، اوراق قرضه، ارز یا کالا. این رویکرد شامل بررسی طیف وسیعی از عوامل اقتصادی، مالی و سایر عوامل کمی و کیفی است که می‌توانند بر ارزش دارایی تأثیر بگذارند. ایده اصلی پشت تحلیل بنیادی این است که تعیین کند آیا دارایی در بازار کم‌ارزش یا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است.بنابراین راهنمایی تصمیمات سرمایه‌گذاری می‌کند.

هدف از تحلیل بنیادی اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری بلندمدت بر اساس ارزش زیربنایی دارایی و نه نوسانات کوتاه‌مدت بازار است. این روش عمدتاً توسط سرمایه‌گذاران و تحلیلگرانی استفاده می‌شود که به دنبال خرید دارایی‌های کم‌ارزش یا فروش دارایی‌های بیش از حد ارزش‌گذاری شده هستند، با این باور که بازار در نهایت ارزش واقعی این دارایی‌ها را منعکس خواهد کرد.

تحلیل فاندامنتال چه فرضیه ای را دنبال می کند

فرض اصلی تحلیل بنیادی فارکس و همچنین سایر بازارهای مالی، این است که قیمت یک دارایی ممکن است با ارزش واقعی آن متفاوت باشد. به همین دلیل، بازارهای مختلف ممکن است گاهی اوقات یک دارایی را در کوتاه مدت به اشتباه قیمت گذاری کنند.
اصولگرایان ادعا می‌کنند که علیرغم قیمت‌گذاری نادرست در کوتاه‌مدت، دارایی‌ها همیشه در نهایت به قیمت صحیح باز می‌گردند. هدف نهایی انجام تحلیل فاندامنتال کشف ارزش واقعی یک دارایی و سهام، مقایسه آن با قیمت فعلی و یافتن فرصت های مناسب معاملاتی است.
این موضوع به خوبی تفاوت کلیدی بین تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را نشان می دهد. در حالی که تحلیل تکنیکال فارکس به سختی به چیزی جز قیمت فعلی توجه می کند، تحلیل بنیادی همه چیز را به جز قیمت فعلی مورد تحقیق قرار می دهد.
در حالی که باید به این نکته توجه داشته باشید که تحلیل فاندامنتال ممکن است بهترین ابزار برای یک معامله گر کوتاه مدت در بازارهای روزانه نباشد، اما این عوامل بنیادی فارکس و نحوه تجزیه و تحلیل آنها هستند که به آنچه در بلندمدت اتفاق می افتد پاسخ صحیح می دهند.

تحلیل فاندامنتال

روش تحلیل فاندامنتال فارکس

تحلیل فاندامنتال فارکس فقط به مقایسه داده های فعلی شاخص های اقتصادی واحد با داده های قبلی نیست. تعداد زیادی تئوری اقتصادی وجود دارد که تجزیه و تحلیل بنیادی فارکس را احاطه کرده و سعی می‌کند تا داده‌های اقتصادی مختلف را در چارچوبی قرار دهد تا آن ها را قابل مقایسه کند.
محبوب‌ترین تئوری‌های اقتصادی تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال و فارکس از مفهوم برابری استفاده می‌کنند که شامل شرایطی از قیمت است که در آن ارزها و سهام باید با توجه به عوامل اقتصادی مربوط به خود، مانند تورم و نرخ‌های بهره، در هنگام تعدیل، مبادله شوند.

چرا باید از تحلیل فاندامنتال در بازار فارکس استفاده کرد ؟

در بازارهای مالی، تحلیل فاندامنتال مطالعه چگونگی تأثیر اخبار و عوامل خارجی بر ارزش گذاری دارایی است. از آنجایی که به فارکس مربوط می شود، تحلیل بنیادی به بررسی چگونگی تاثیر عوامل مختلف بازار بر قیمت گذاری جفت ارز می پردازد.
تجزیه و تحلیل فاندامنتال نشان می دهد که اگرچه ارزها ممکن است به طور موقت از ارزش ذاتی خود منحرف شوند (بیش از ارزش یا کم تر)، اما در دراز مدت به ارزش واقعی خود باز خواهند گشت. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند در تحلیل فاندامنتال برای تعیین ارزش ذاتی پول یک کشور یا سهام وارد شود.

عواملی که طیف وسیعی از داده‌های اقتصادی، روندهای اجتماعی و تحولات سیاسی را پوشش می‌دهند گرد هم می‌آیند تا دیدگاهی جامع از چشم‌انداز کشور ایجاد کنند. این امر متعاقباً چشم انداز روند سهام و در کل بازارهای مالی را هدایت می کند.
بنابراین، تحلیل فاندامنتال فارکس یک روش از بالا به پایین است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا دیدگاه بلندمدتی در مورد اینکه آیا ارزش فعلی یک جفت ارز یا سهام احتمالاً به سمت ارزش واقعی آن افزایش یا کاهش می‌یابد، داشته باشند.

یکی از اشکالات تحلیل فاندامنتال در فارکس این است که بازارها می توانند و انجام می دهند، که بدان معنی است که بازارها می توانند برای مدت طولانی غیرمنطقی باقی بمانند، شاید حتی بیشتر از زمانی که یک معامله گر بتواند موقعیت خود را باز نگه دارد.
پس همانطور که اشاره کرده ایم تحلیل فاندامنتال در بازه‌های زمانی طولانی درصد موفقیت بالایی دارند و در کوتاه مدت نمی توانند آنچنان اثر گذار باشند.

بخوانید  چگونه از سطوح فیبوناچی اصلاحی استفاده نماییم؟

تحلیل بنیادی فارکس: بررسی دقیق اخبار مالی

ممکن است متوجه شده باشید که از دیدگاه بسیار عملی یک معامله گر معمولی در فارکس، این گزارشات خبری هستند که باعث ایجاد حرکت و تغییر روند در بازارها می شوند.
چندین شاخص اقتصادی وجود دارد که کارشناسان مالی و معامله گران حرفه ای آن ها را مرتباً بررسی می کنند زیرا می توانند راهنمایی هایی در مورد سلامت کلی یک اقتصاد ارائه دهند.
این شاخص ها در گزارشات خبرگزاری ها یافت می شوند. برخی به صورت هفتگی، بیشتر به صورت ماهانه و تعدادی نیز به صورت فصلی منتشر می شوند.
بهترین راه برای پیگیری چنین رویدادهای خبری، تقویم اقتصادی فارکس است، ابزاری ضروری برای تحلیل فاندامنتال، که یک برنامه روزانه از اطلاعیه های اقتصادی برنامه ریزی شده را ارائه می دهد.
با تجزیه و تحلیل تکنیکال فارکس، داده های جدید در هر ثانیه به صورت مظنه قیمت به دست می آید، در حالی که شاخص های فاندامنتال حداکثر یک بار در هفته منتشر می شوند.
همه چیز به قدرت یک اقتصاد مربوط می شود، اگر پیش‌بینی شود که یک اقتصاد قوی بماند، به عنوان فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری خارجی به نظر می‌رسد، زیرا احتمال بازده بالاتری در بازارهای مالی دارد.
به دنبال این پیش بینی، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری ابتدا باید سرمایه خود را به واحد پولی کشور مورد نظر تبدیل کنند. خرید بیشتر از آن جفت ارز یا سهام باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت جفت ارز می شود.
هنگامی که گزارش های اقتصادی منتشر می شود، معامله گران و سرمایه گذاران با استفاده از تحلیل فاندامنتال به دنبال نشانه هایی از نقاط قوت یا ضعف در اقتصادهای مختلف خواهند بود.

تحلیل بنیادی

شاخص های اصلی اقتصادی موثر بر تحلیل فاندامنتال فارکس

تغییرات در داده های اقتصادی ممکن است به تغییراتی در وضعیت اقتصادی یک کشور اشاره کند که به نوبه خود ممکن است بر ارزش پول در یک اقتصاد و در نتیجه تحلیل فاندامنتال فارکس تأثیر بگذارد.
در ادامه با شاخص های اصلی اقتصادی که بر تحلیل فاندامنتال بازار سهام تأثیر بسزایی دارند را بررسی می کنیم:

⦁ نرخ بهره

نرخ بهره یک شاخص اصلی تحلیل فاندامنتال فارکس است. انواع مختلفی از نرخ‌های بهره وجود دارد، اما در اینجا ما بر روی نرخ‌های بهره اسمی یا پایه تعیین‌شده توسط بانک مرکزی یک اقتصاد تمرکز می‌کنیم.
بانک‌های مرکزی پول ایجاد می‌کنند، آن پول توسط بانک‌های خصوصی وام گرفته می‌شود. درصد یا اصل این که بانک های خصوصی به بانک های مرکزی برای استقراض خود، ارز پرداخت می کنند، نرخ بهره پایه یا اسمی نام دارد. هر زمان که عبارت «نرخ بهره» را می شنوید، مردم معمولاً به این مفهوم اشاره می کنند.
دستکاری و تعیین نرخ بهره، بخش بزرگی از سیاست پولی یا مالی است که یکی از وظایف اصلی بانک‌های مرکزی است.
تعیین نرخ بهره به این دلیل است که نرخ بهره یک تراز کننده عالی اقتصاد است. نرخ‌های بهره شاید قوی‌تر از هر عامل دیگری باشد و بر ارزش پول تأثیر بگذارد. آنها می توانند بر تورم، سرمایه گذاری، تجارت، میزان تولید و بیکاری تأثیر بگذارند.

نرخ بهره چگونه کار می کند؟

بانک‌های مرکزی عموماً مایل به تقویت اقتصاد و رسیدن به سطح تورم تعیین‌شده توسط دولت هستند، بنابراین نرخ‌های بهره را بر این اساس کاهش می‌دهند. این امر باعث تحریک استقراض توسط بانک های خصوصی و افراد و همچنین باعث تحریک مصرف، تولید و به طور کلی اقتصاد می شود. نرخ بهره پایین می تواند یک تاکتیک خوب، اما یک استراتژی ضعیف باشد.
در بلندمدت، نرخ‌های بهره پایین می‌تواند با چاپ بیش از حد پول نقد باعث تورم در اقتصاد شود، همچنین می‌تواند حباب‌های اقتصادی ایجاد کند و همانطور که می‌دانیم در چنین اقتصادی دیر یا زود یک واکنش زنجیره‌ای باعث خسارات جبران ناپذیری می شود.
برای جلوگیری از این امر، بانک‌های مرکزی می‌توانند نرخ بهره را نیز افزایش دهند، بنابراین میزان استقراض را کاهش می‌دهند و پول کمتری را در اختیار بانک‌ها، مشاغل و افراد باقی می‌گذارند. از دیدگاه تحلیل فاندامنتال فارکس، بهترین زمان برای شروع جستجوی فرصت های عالی معاملاتی، زمانی است که نرخ بهره دستخوش تغییر شود.

⦁ تورم CPI

اخبار مربوط به سطح تورم CPI از نوسانات قیمت تمام شده کالاها در یک دوره زمانی گزارش می شود. توجه داشته باشید که هر اقتصادی دارای سطحی از CPI است که آن را “تورم CPI سالم” می نامند (معمولاً در حدود 2٪).
در یک دوره زمانی طولانی، با رشد اقتصاد، حجم پول در گردش که همان تعریف تورم است، باید رشد کند. ترفند این است که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی تعادل اقتصادی متناسب را حفظ کنند و بتوانند تورم CPI را در حدود همان 2٪ نگه دارند.
تورم بیش از حد تعادل عرضه و تقاضا را به نفع عرضه تغییر می دهد و ارزش پول کاهش می یابد زیرا صرفاً عرضه آن بیشتر از تقاضا است. در طرف مقابل در طول کاهش تورم، ارزش پول افزایش می یابد، در حالی که کالاها و خدمات ارزان و ارزان تر می شوند.
این اتفاق در کوتاه مدت ممکن است یک اثر مثبت باشد، اما برای اقتصاد در بلندمدت، می تواند یک اثر کاملاً منفی باشد.
پول سوخت اقتصاد است سوخت کمتر برابر است با حرکت کمتر. در برخی مواقع کاهش تورم ممکن است تأثیر منفی شدیدی بر اقتصاد یک کشور داشته باشد، تا جایی که به سختی پول کافی برای حفظ اقتصاد وجود خواهد داشت، چه برسد به اینکه اقتصاد را به جلو هدایت کند.
پس همانطور که متوجه شده اید یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی که باید در تحلیل فاندامنتال خود به آن توجه داشته باشد میزان تورم CPI می باشد.

بخوانید  اسکالپ یا اسکالپینگ چیست؟ 4 استراتژی مهم Scalping

⦁ GDP

یکی دیگر از مهمترین شاخص های اقتصادی بسیار مهم که باید برای تحلیل فاندامنتال فارکس در نظر داشته باشید GDP یا همان تولیدات ناخالص داخلی است.
تولید ناخالص داخلی اندازه گیری همه کالاها و خدمات تولید شده در یک اقتصاد در یک دوره معین است و اعتقاد بر این است که GDP بهترین شاخص سلامت کلی یک اقتصاد است.
تولید ناخالص داخلی به خودی خود شاخص مفیدی نیست، با این حال، نرخ تغییر در تولید ناخالص داخلی در یک دوره زمانی می تواند چیزهای زیادی را در مورد سلامت یک اقتصاد به شما بگوید، مانند اینکه آیا اقتصاد در حال رشد یا کوچک شدن است.
این اطلاعات به نوبه خود می تواند نشانه ای از قدرت پول یک کشور به شما بدهد، افزایش تولید ناخالص داخلی احتمالاً تأثیر مثبتی بر ارزش یک ارز خواهد داشت.
با این حال، رابطه بین رشد اقتصادی یا فقدان آن و ارزش پول چندان ساده نیست. برای کشوری با اقتصاد قوی و در حال رشد امکان پذیر است که ارز ضعیفی داشته باشد. رشد بالای اقتصادی مداوم می تواند منجر به افزایش تورم شود که همانطور که قبلاً اشاره کرده ایم تأثیر منفی بر ارزش یک ارز می گذارد.

تحلیل فاندامنتال
سه شاخص بسیار مهم اقتصادی که بر تحلیل فاندامنتال تأثیر گذار است عبات اند از: نرخ بهره، تورم ICP و تولیدات ناخالص داخلی

شاخص های اقتصادی بررسی شده مهمترین عواملی هستند که در تحلیل فاندامنتال بسیار تأثیر گذار می باشند و اگر به عنوان یک سرمایه گذار بتوانید این سه شاخص اقتصادی را به درستی تحلیل کنید، می توانید بهترین تصمیم را برای یک سرمایه گذاری پرسود و کم ریسک بگیرید.

نحوه استفاده ازتحلیل فاندامنتال در معاملات فارکس

تحلیل فاندامنتال برای ایجاد بازارهای گاوی سکولار و بازارهای نزولی در معاملات فارکس استفاده می شود. تحلیلگران تکنیکال در مورد روندها صحبت می کنند، اما چشم انداز فاندامنتال میان مدت و بلندمدت منبع این روندها را ایجاد می کند.
معامله گران تحلیل فاندامنتال بر اساس زمانی که روند بزرگی را مشاهده می کنند، جایگاه خود را نشان می دهند. ممکن است برخی از نوسانات کوتاه مدت در روند وجود داشته باشد (که می توان از تحلیل تکنیکال استفاده کرد).
با این حال، به طور کلی، یک جفت ارز به دلیل چشم انداز بلندمدت اقتصاد و نرخ های بهره، در جهت خاصی حرکت می کند و روند مشخصی را دنبال می کند.
اینکه چگونه داده های اقتصادی توسط اقتصاددانان، تحلیلگران فاندامنتال و معامله گران درک می شود، در نحوه حرکت بازارها نقش دارد.
در بلندمدت، همه چیز به تحلیل فاندامنتال بستگی دارد. به عنوان مثال آیا بانک مرکزی در مسیر کاهش یا افزایش نرخ بهره است؟ که با تحلیل فاندامنتال روند بلند مدت را می توان پیش بینی کرد.
با این حال، راهی برای استفاده از تحلیل فاندامنتال برای معامله نوسانات کوتاه مدت در فارکس نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

⦁ نحوه استفاده از تحلیل فاندامنتال در تایم فریم های کوتاه

برای معاملات کوتاه مدت، همه چیز در مورد انتظارات بازار و معاملات است. معامله گران روزانه می توانند برای تحلیل فاندامنتال سیگنال های خود به داده های اقتصادی روزانه نگاه کنند.
عملکرد داده ها نسبت به انتظارات بازار چگونه بود؟ آیا پیش بینی اجماع را شکست داد؟ معامله گران باید اخبار نحوه مقایسه اعلان های داده ها با تخمین های بازار را بررسی کنند. داده‌های بهتر از حد انتظار باعث افزایش قیمت و ارزش جفت ارز می شود در صورتی که اگر داده ها ضعیف تر از حد انتظار شوند، ارزش جفت ارز را کاهش می دهند.
روندهای قیمتی ممکن است فقط برای چند دقیقه زودگذر باشند یا ممکن است برای چندین ساعت طولانی باشند. با این حال، روندهای به دست آمده از تحلیل فاندامنتال در کوتاه مدت، می توانند برای ایجاد سود قابل توجه برای معامله گران زیرک کافی باشند.
هنگامی که بازار اخبار را هضم کرد، تریدرها می توانند برای اعلام اطلاعات و اخبار مالی مهم بعدی در تقویم اقتصادی آماده شوند و با استفاده از یک تحلیل فاندامنتال دقیق فرصت های مناسب را شکار کنند.

بخوانید  معرفی و بررسی 10 استراتژی برتر فارکس

تحلیل تکنیکال در برابر تحلیل فاندامنتال

در بازار پویا، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال ابزارهای قدرتمندی برای تصمیم گیری های معاملاتی هستند. با این حال، چندین تفاوت فاحش بین این دو وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد سه حوزه ای که اصول و تکنیک های تحلیلی فارکس در آنها تفاوت دارند بیشتر بدانید.

⦁ پیش بینی در مقابل واکنش پذیری

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال از یک جهت اصلی با هم تفاوت دارند. تحلیل فاندامنتال به موضوعات در حال تحولی می‌پردازد که ممکن است بر بازارها تأثیر بگذارد، در حالی که تحلیل تکنیکال به بررسی عملکرد قیمت گذشته می‌پردازد.
بنابراین، همانطور که اشاره کرده ایم تحلیل فاندامنتال ماهیت پیش بینی دارد، در حالی که تحلیل تکنیکال واکنشی است. این دقیقا به چه معناست؟ خوب، بررسی فاندامنتال حول محور آن چیزی است که خواهد بود یا عاملی که بازار را هدایت می کند، نه آنچه که گذشته برای قیمت اتفاق افتاده است.
به این ترتیب، محرک های اساسی بازار همیشه در حال تکامل هستند و با استفاده از تحلیل فاندامنتال می توان نتیجه به جای گذاشته شده از محرک ها را برای دستیابی به موفقیت بیشتر پیش بینی کرد.

⦁ یک تصویر کوچک

به طور طبیعی، تحلیل تکنیکال بر جزئیات عمل قیمت متمرکز است. متعاقباً، بسیاری از معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال در فارکس استفاده می کنند در جزئیات قیمت‌گذاری ارز سر در گم می‌شوند و تصویر بزرگ‌تری را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل مهم است که تحلیل فاندامنتال را به طور کامل در نظر بگیرید.
استفاده از تحلیل فاندامنتال به ما بینشی در مورد اینکه چرا قیمت در حال حرکت به جهت مشخصی است را می دهد.
درک این نکته مهم است که روندهای میان مدت و بلندمدت (کلان) تصادفی رخ نمی دهند. در واقعیت، دلیل خوبی پشت هر حرکت پایدار قیمت وجود دارد.
صرف نظر از اخبار، داده‌های اقتصادی یا حرکت‌های سیاسی، همیشه مجموعه‌ای از زیربناها در کار وجود دارد که روند صعودی یا نزولی را هدایت می‌کند.

⦁ نوسانات ضمنی

نوسانات ضمنی اندازه گیری حرکات آتی در قیمت گذاری دارایی است. مفهوم نوسانات ضمنی اغلب برای مشتقات تنظیم شده توسط انجمن ملی آتی ایالات متحده NFA به کار می رود. با این حال، می تواند به جفت ارزهای فارکس و محصولات CFD نیز مربوط باشد.
یکی از زمینه هایی که تحلیل فاندامنتال در آن نسبت به تحلیل تکنیکال برتری دارد، پرداختن به نوسانات ضمنی است. با شناسایی زمانی که محرک های کلیدی بازار قرار است رخ دهند، می توان دوره های نوسانات قیمت گذاری را به طور دقیق پیش بینی کرد.
به عنوان مثال، ما می دانیم که وقتی فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره خود را اعلام می کند، بازار فارکس دچار نوسانات شدید می شود و اعلامیه های فدرال رزرو از قبل برنامه ریزی شده است.
بنابراین، از طریق بررسی اصول و اعلامیه های فدرال رزرو، می‌توانیم دقیقاً متوجه شویم که نوسانات ضمنی فارکس چه زمانی افزایش می‌یابد.
این در صورتی است که تحلیل تکنیکال نوسانات ضمنی را در نظر نمی گیرد. این تحلیل فقط بر روی اقدامات قیمت متمرکز شده است. این می تواند خطر قابل توجهی برای استراتژی های معاملاتی دارای اهرم ایجاد کند.

تحلیل بنیادی در فارکس
در تایم فریم های بالا تحلیل فاندامنتال به معامله گران در دستیابی به روند درست بازار کمک بسیاری می کند.

 

کلام آخر

نرخ بهره، تورم و تولید ناخالص داخلی سه شاخص اصلی اقتصادی مورد استفاده در تحلیل فاندامنتال فارکس هستند.
آنها از نظر میزان تأثیر اقتصادی که می توانند ایجاد کنند در مقایسه با سایر عوامل مانند خرده فروشی، جریان سرمایه، تراز مبادله ای و همچنین قیمت اوراق قرضه و عوامل کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی اضافی بسیار پر اهمیت تر هستند. علاوه بر این، شاخص‌های اقتصادی نه تنها در طول زمان با یکدیگر اندازه‌گیری می‌شوند، بلکه برخی از آنها به صورت فرامرزی همبستگی دارند.
شما می توانید با استفاده از تحلیل فاندامنتال و توجه به شاخص های مهم و تأثیرگذار اقتصادی روند های قیمتی جفت ارزهای یا سهام را در فارکس به صورت دقیق پیش بینی نمایید. ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال با یکدیگر بهترین فرصت های سرمایه گذاری در فارکس را یافته و موفقیت خود را تضمین نمایید.

 

FAQ

تحلیل فاندامنتال چیست؟
در بازارهای مالی، تحلیل فاندامنتال مطالعه چگونگی تأثیر اخبار و عوامل خارجی بر ارزش گذاری دارایی است. از آنجایی که به فارکس مربوط می شود، تحلیل بنیادی به بررسی چگونگی تاثیر عوامل مختلف بازار بر قیمت گذاری جفت ارز می پردازد.

سه شاخص اصلی اقتصادی تأثیرگذار بر تحلیل فاندامنتال کدامند؟
نرخ بهره (Interest Rates)، تورم ICP، تولیدات ناخالص داخلی (GDP)

تحلیل فاندامنتال فارکس به چه روشی است؟
محبوب‌ترین تئوری‌های اقتصادی تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال و فارکس از مفهوم برابری استفاده می‌کنند. این شامل شرایطی از قیمت است که در آن ارزها و سهام باید با توجه به عوامل اقتصادی مربوط به خود، مانند تورم و نرخ‌های بهره، در هنگام تعدیل، مبادله شوند.

دیدگاهتان را بنویسید