معمولا کارشناسان و متخصصین اقتصادی بر این باورند که سن مناسب برای  سرمایه گذاری خصوصا در بازار بورس سنی است که شما به اندازه ای بزرگ شده اید که بتوانید احساسات خود را کنترل کنید و صبر و تحمل و اعصاب قوی داشته باشید.پس سن مناسب برای سرمایه گذاری برای هر شخص میتواند تفاوت داشته باشد تا بتوانید سود و زیان و نوسانات قیمتی را به راحتی درک و هضم کنید. همچنین باید بتوانید زمان کافی بگذارید و برای کسب سود منتظر بمانید. در همه جای دنیا کار سرمایه گذاری نیاز به داشتن اطلاعات دقیق دارد اما عوامل و عناصر دیگری در موفقیت شما دخیل هستند تا بتوانید در این راه به هدف خود دست پیدا کنید.

یکی از این عناصر داشتن سن مناسب است. بر اساس آمار به دست آمده اکثریت سرمایه گذاران در بازار بورس ایالات متحده را افرادی تشکیل میدهند که بین 50 تا 65 سال سن دارند. این امار نشان دهنده پختگی افرادی است که در این بازار فعالیت میکنند. اما بعد از این افراد جوانانی در این صف هستند که زیر سی سال هستند. پس می توان گفت هر چند که سن مناسب یکی از عوامل موفقیت در بازار سهام است اما تنها عامل نیست.

زیرا بسیاری از جوانان به علت نداشتن تجربه و دانش کافی در زمینه سرمایه گذاری خیلی راغب ورود به این بازار نیستند و تجربیات خوبی هم در این زمینه ندارند اما این نکته در ردیف دوم اهمیت قرار دارد و نکته ای که بیشترین عامل در عدم سرمایه گذاری جوانان در بازار بورس است در واقع نداشتن نقدینگی کافی است که آنها را از این تصمیم باز میدارد.

بخوانید  قیمت پایانی سهم چیست؟ | عوامل تأثیر گذار بر قیمت سهام

در هر شرایطی که هستید و قصد شروع سرمایه گذاری در بورس را دارید کافیست حداقل مدرک دیپلم داشته باشید و یک خط اینترنت و یک حساب بانکی به علاوه مدارک شناسایی. این شرایط را که داشته باشید می توانید استارت کار را بزنید. البته از قبل هم مقداری پول به عنوان پس انداز داشته باشید تا در صورت نیاز از ان بتوانید استفاده کنید و بدهی های خودتان را تسویه کرده باشید. پس از این مراحل شروع کنید به یادگیری ویادگیری و یادگیری. آموزش مهمترین سرمایه ای است که شما در این کار به آن نیاز دارید و با این طرز فکر شروع نکنید که خب من کد بورسی را تهیه کرده ام و شروع میکنم به خرید و فروش.

توصیه ما این است که در ابتدا با مبالغ کم شروع کنید و وارد این بازار شوید و هر بار سهام کمی را بخرید. زیرا شما یک سرمایه گذار تازه کار هستید و بایستی از همان ابتدا ریسک بازار را برای حساب خودتان مدیریت کنید.  شما به عنوان یک سرمایه گذار تازه کار و جوان زمان کافی دارید تا بتوانید هر ماه مقداری از پول خود را در این راه سرمایه گذاری کنید. درست است که پول کمی ممکن است داشته باشید اما بازدهی آن می تواند نسبتا مناسب باشد و نکته ای که بسیار مهم است این است که به شایعات بازار توجه نکنید و بر اساس آن تصمیم گیری نکنید زیرا ممکن است ترس از دست دادن سرمایه شما را مجبور به تصمیم گیری های غیر عاقلانه بکند.

بخوانید  روش مارتینگل چیست؟ | کمتر ضرر کردن و زودتر سود کردن

پیشنهاد ما این است که ابتدا با صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بورس کار خود را اغاز کنید و با سرمایه گذاری های کوچک ابتدا یاد بگیرید و سپس اقدام به سرمایه گذاری های بزرگتر بکنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید