واژه باینری به معنی صفر و یک می باشد . به این خاطر به این نوع معاملات باینری می گویند که معامله گران این حوزه در پایان معاملاتشان ، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سود از پیش تعیین شده می شوند یا اینکه همه چیز را از دست می دهند. و به همین دلیل است که عده زیادی این نوع معاملات را قمار می نامند . اما یکی از دلایل جذابیت آن برای معامله گران این حوزه این است که میزان سود یا زیان شما حتی پیش از ورود به معامله مشخص می باشد .

و درمورد کلمه آپشن می توان گفت که  بصورت سنتی ، یک قرارداد آپشن به صاحب یا خریدارش این امکان را می دهد که کالای با ارزشی را با قیمتی از پیش تعیین شده و برای یک دوره مشخص بخرد یا بفروشد . توجه کنید که صاحب کالا ملزم به خرید یا فروش در این قیمت از پیش تعیین شده نیست. او تنها این اختیار را دارد که این معامله را درصورت تمایل انجام دهد . به همین دلیل است که اینگونه قرارداد ها را باینری آپشن می نامند .

 

تفاوت فارکس و باینری آپشن

 

برخی معتقدند که باینری آپشن نسخه ای خلاصه شده از فارکس می باشد به این دلیل که :

  • برخلاف باینری ، در معاملات فارکس محدودیت زمانی برای طول مدت معامله و باز بودن پوزیشن وجود ندارد (البته تا زمانی که کال مارجین نشده باشید) .
  • میزان سود و زیان در فارکس برخلاف باینری آپشن از پیش تعیین شده نمی باشد .
  • معامله گران باینری درصورتی که در زمانی مشخص ، روند قیمت را تشخیص دهند به سود خود رسیده اند اما معامله گران بازار فارکس حتی درصورتیکه روند طبق پیش بینی ان ها هم حرکت کند هنوز نمی توانند مطمئن باشند که در چه زمانی پوزیشن را ببندند تا به حداکثر سود خود برسند .
بخوانید  تحلیل فارکس امروز (جفت ارزهای اصلی و بیت کوین)

این پارامتر ها می تواند به خوبی دلیل محبوبیت باینری را در میان معامله گران توجیه کند .

 

عملکرد و روش باینری آپشن چیست ؟

شما در ابتدا باید در یک بروکر یا کارگزاری اقدام به افتتاح حساب کرده و حداقل مبلغ قابل قبول ان ها که حدود 10 $  تا 250 $ را واریز نمایید.

برای مثال اگر بخواهید روی جفت ارز USD/CAD معامله کنید ، شما باید جهت روند این جفت ارز را پیش بینی کنید . اگر بنظرتان بالا می رود CALL و اگر پایین می رود PUT را انتخاب کنید .

میزان سود به ازای هر معامله با توجه به کارگزار شما از 65% تا 100% متفاوت خواهد بود .

 

انواع معاملات باینری آپشن

 

High-Low  یا Call-Put :

این نوع بین معامله گران بیشترین محبوبیت را دارد . در این حالت شما باید در مدت زمانی مشخص پیش بینی کنید که قیمت بالا می رود یا پایین می آید .

 

call put option-در مقاله باینری آپشن

 

شما برای خرید یک سهام باید پیش بینی کنید که قیمت آن در زمانی مشخص مثلا 10 دقیقه یا دو ساعت ، بالا و یا پایین تر از قیمت در زمان شروع معامله خواهد بود .

برای مثال : من در ساعت 4 بعد از ظهر با 100 دلار یک معامله یک ساعته در حالت CALL (خرید) باز می کنم و این به این معنی است که معامله من ساعت 5 بسته خواهد شد . حال در ساعت 4 ، قیمت یه ازای هر سهم 2 دلار است . درصورتیکه قیمت سهام بعد از ساعت 9 بالاتر از 2 دلار باشد من با توجه به نرخ کارگزاری حدود 85% سود کرده ام .

بخوانید  حمایت و مقاومت قیمت هر سهم در بورس

اما درغیر این صورت و در حالتی که قیمت زیر 2دلار باشد من 100 دلار سرمایه اولیه خود را به کلی از دست داده ام .

 

One Touch  :

در این حالت بروکر یک قیمت را مشخص می کند و معامله گر باید حدس بزند که آیا قیمت سهام یا کالای مورد نظر در زمان مشخص شده به آن قیمت تعیین شده خواهد رسید یا خیر .

در این حالت نیاز نیست که قیمت تعیین شده الزاما شکسته شود و فقط یک تماس یا TOUCH  کافی می باشد .

 

one touch option-باینری آپشن

 

 

No Touch  :

در این نوع معامله باینری نیز معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت کالا یا سهام در زمان تعیین شده به قیمت تعیین شده از طرف بروکرمی رسد یا خیر چرا که باید پیش بینی کنند تا قیمت به آن سطح مشخص هیچ تماسی نداشته باشد زیرا در غیر اینصورت معامله گر سرمایه خود را از دست خواهد داد .

 

binary option view in the platform-باینری آپشن

 

برای مثال سهام شرکت اپل 240 دلار است . در حال حاضر بروکر قیمت عدم تماس را سطح 270 دلار در نظر گرفته است . حال اگر در زمان توافق شده قیمت به سطح 270 تماس نداشته باشد ، معامله گر سود این معامله را دریافت می کند .

 

Ladder :

معامله نردبانی نیز نوعی باینری آپشن می باشد و در این حالت کارگزار قیمتی مشخص می کند و معامله گر حدس می زند که قیمت سهام یا کالا قبل از اتمام زمان مشخص شده بالا و یا پایین تر از آن قیمت خواهد بود . در این نوع معاملات سود معامله گر از 1 تا 500 % متغیر می باشد .

بخوانید  روش مارتینگل چیست؟ | کمتر ضرر کردن و زودتر سود کردن

دیدگاهتان را بنویسید