در ادامه به مهمترین اخبار بورس 20 آذر خواهیم پرداخت:

در حال حاضر، بازار بورس با اشتیاق به دنبال محرک‌های نوینی است تا تحولات تازه‌ای را در اجرای استراتژی‌های شرکت‌ها ببینیم. این روند تجدید ارزیابی، به‌روزرسانی وضعیت مالی شرکت‌های موجود در بازار سهام را به همراه دارد، کاهش اختلاف میان ارزش‌های دفتری و بازاری دارایی‌ها در گزارش‌های مالی را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به وضعیت تورم مستمر در کشور، اختلاف قابل توجهی بین ارزش دفتری و بازاری ایجاد شده است. به‌روزرسانی این ارزش‌ها تغییرات مهمی را در شاخص‌های مالی بسیاری به وجود می‌آورد، که این امر محدودیت‌هایی برای دخالت دولت و سازمان‌های دولتی در منافع شرکت‌های بورسی ایجاد می‌کند.

با کاهش هیجانات ناشی از اخبار مرتبط با تجدید ارزیابی، بازار فرصت مناسبی را برای سهامداران فراهم می آورد تا پورتفوی معاملاتی خود را مجدداً بررسی و تنظیم کنند. این فرصت برای شناسایی گزینه‌های سرمایه‌گذاری جدید و بهبود بازدهی سبد معاملاتی در ماه‌های آینده است.

 

اخبار بورس 20 آذر
اخبار بورس 20 آذر: محرک جدید می توانید باعث رشد سهام شود

 

اخبار بورس 20 آذر: مقایسه مسکن و بورس

در دوره نه ماهه منتهی به تیر 1399، بازار سهام (براساس شاخص هم‌وزن بورس تهران) به طور متوسط ماهانه بیش از 22 درصد سودآوری داشته، در حالی که بازدهی در بازار املاک تهران در همین دوره فقط کمی بالاتر از 7 درصد در ماه بوده است.

در 40 ماه پس از این دوران درخشان برای بازار سهام، بازار مسکن عملکردی به مراتب بهتر نسبت به بازار سرمایه از خود نشان می دهد.

طی این مدت، بازدهی متوسط ماهانه در بازار مسکن شهر تهران حدود 3.4 درصد بوده است (در مجموع حدود 137 درصد)، در حالی که برای شاخص هم‌وزن بورس تهران، این میزان تنها 1.2 درصد بوده است (در مجموع حدود 46 درصد).

بخوانید  تحلیل روند بازار : چگونه یک روند را تحلیل کنیم؟

در 12 ماه اخیر، بازار بورس با بازدهی 58 درصد و بازار مسکن با بازدهی 56 درصد، تقریباً دارای روندی مشابه بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید