اتریوم (ETH) نیز مانند بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که از پیشتازان این عرصه بوده و به عقیده بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی، آینده درخشانی در انتظار آن است. به همین خاطر آموزش سرمایه‎ گذاری در اتریوم از اهمیت بالایی برخوردار است. غیرمتمرکز بودن این ارز به این معناست که نهادهایی مانند بانک توانایی تولید یا صادرکردن این ارزها و کنترل آنها را ندارند.

اتریوم در سال 2015 نخستین بار معرفی شد و در سال 2021 سقف تاریخی قیمت خود در حدود 1442 دلار را شکست که نویدبخش رشد آن در آینده است. یکی از مزیت‌های قابل توجه اتریوم نسبت به بیت‌کوین، سرعت بالاتر انجام تراکنش‌هاست.

آموزش سرمایه گذاری در اتریوم به زبان ساده

در مقاله”آموزش سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین” کلیات و مراحل سرمایه‌گذاری موفق در ارزهای دیجیتال را با هم بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی وضعیت اتریوم و فرصت‌های پیش رو برای سرمایه‌گذاری در این ارز را بررسی خواهیم کرد.

اگر نمودار قیمت اتریوم را بررسی کنیم، می‌بینیم که این ارز به تازگی سقف تاریخی خودش را شکسته است و همچنان روند صعودی دارد. ولی با توجه به رشد چشمگیری که در یک سال اخیر داشته، امکان دارد که یک اصلاح قیمتی داشته باشد و این یک فرصت ایده‌‌آل برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

فرصت سرمایه گذاری در اتریوم

حال سری به نمودار ETH/BTC بزنیم. می‌بینیم که ارز اتریوم نسبت به بیت‌کوین رشد کمتری داشته و با توجه به ظرفیت‌های بالای این ارز دیجیتال، دور از تصور نیست که بتواند این فاصله را جبران کرده و به رشد خود ادامه دهد.

چگونگی سرمایه گذاری در اتریوم

چگونه در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

همانطور که در مقالات قبل هم اشاره شد، سرمایه‎ گذاری در اتریوم نیاز به صبر و کنترل هیجانات دارد. اگر یک ارز یا سهام رشد بسیاری کرده باشد، ورود در این لحظه که در اوج قیمت قرار دارد کار پرریسکی است. انجام این کار به میزان ریسک قابل پذیرش توسط شما بستگی دارد.

بخوانید  لوریج (اهرم) در معاملات چیست؟ معرفی 8 نکته فوق العاده

در عین حال با مدیریت سرمایه خود می‌توانید یک ورود در اوج قیمتی داشته باشید و مبلغی را برای ورود در قیمت‌های پایین کنار بگذارید. این نحوه ورود در اوج قیمت برای افراد مبتدی و تازه‌کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که نیاز به مهارت بالایی در رفتارشناسی بازار دارد.

با توجه به قیمت فعلی اتریوم و رشدی که داشته است، ریسک کمتر در ورود در قیمت های پایین‌تر به هنگام اصلاح احتمالی این ارز است.

در کل در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نوسانات شدید و گذرای بازار نباید چندان شما را نگران کند. اگر دید مثبتی به آینده دارایی خود دارید، به آن زمان دهید تا رشد خودش را انجام دهد. زمانی هم که به سودی که مشخص کرده‌اید رسیدید، طمع نکنید و حداقل سود خود را برداشت کنید.

اما برای ورود می‌توانید استراتژی‌های مختلفی اتخاذ کنید. مانند ورود پله‌ای که توضیح داده شد. بعضی از افراد هم هستند که تمام پولی را که درنظر گرفته‌اند یکجا صرف خرید ارز مورد نظر خود می‌کنند که این کار هم تا حدودی پرریسک بوده و برای افراد باتجربه مناسب‌تر است.

راه دیگری که برای سرمایه‎ گذاری در اتریوم وجود دارد، استخراج آنهاست. استخراج اتریوم نسبت به بیت‌کوین راحت‌تر است. اما روش استخراج در کل نیاز به سرمایه اولیه‌ نسبتا زیادی دارد و مناسب همه افراد نیست. برای این کار نیاز به یک سیستم سخت‏افزاری قوی و دستگاه ماینر دارید. در نهایت برای افزایش راندمان، می‌توانید وارد مزرعه‌های استخراج اتریوم شوید.

نتیجه گیری نهایی

طبق این مطالب و آموزش‌هایی که در مقاله “آموزش سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین“، وارد صرافی شوید. به اندازه مقداری که مشخص کرده‌اید اتریوم خریداری کنید و در صورتی که دید بلندمدت دارید یا مقدار زیادی خریداری کرده‌اید، حتما آن را به کیف پول خود، ترجیحا از مدل سخت‌افزاری، منتقل کنید.

بخوانید  هرآنچه که باید از شرکت تامین سرمایه دماوند بدانید

در نهایت یادآور می‌شویم که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسکی وجود ندارد. مسائل مختلفی پیش روی سرمایه‎ گذاری در اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد. اما آنچه که تا به امروز شاهد آن بودیم، استقبال گسترده از این بازار و ارزهایش و پتانسیل بالای این ارزها برای تغییر آینده جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید