سرمایه گذاران در درآمدزایی در بازار با یک استراتژی ثابت، که از مجموعه ای از قوانین ساخته شده است، بسیار موفق اند اما در موارد زیادی هم نقاط ضعف بسیاری دارند. برخی از آها بسیار خوش شانس بودند و در زمان مناسب، در مکان مناسب قرار گرفتند  و توانستند فرصت ها را شناسایی کنند و از آنها در جهت منافع مالی خود استفاده کنند. اما موفق ترین سرمایه گذاران دنیا چه عاداتی دارند؟

بسیاری از مردم روی شانس تأکید زیادی می کنند و درک نمی کنند که سرمایه گذاران مانند جان گوگل یا جورج سوروس از خصوصیات شخصی باورنکردنی زیادی نیز برخوردار بوده اند. این خصوصیات شامل استعدادهای طبیعی آنها و مهارتهایی است که در طول زندگی و فعالیت خود به دست آورده اند.

قدم اول

اگر برای خود قوانین و مقررات سرمایه گذاری دقیقی ندارید، اکنون زمان برنامه ریزی در جهت آن است. برای این کار می توانید از افرادی که قبلا در حرفه ی مورد نظر شما سرمایه گذاری کرده اند سوال کنید یا از تجارب آنها استفاده کنید. ما  در این مقاله میخواهیم رمز موفقیت، موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ را برای شما فاش کنیم.

بیشتر بخوانید : ۵ عادت روزانه سرمایه گذاران موفق

ویژگی های مشترک بهترین سرمایه گذاران

موفق ترین سرمایه گذاران دنیا از جهات مختلفی خاص هستند و شمارش همه مهارت ها و توانایی های آنها دشوار است. از طرفی همه ی خصوصیات اخلاقی آنها یکسان نیست و هرکدام از این افراد ویژگی های خاص خود را دارند. با این وجود، چند ویژگی مشترک برای همه این کارشناسان امور مالی وجود دارد و ما آنها را یک به یک در اینجا توضیح خواهیم داد:

1. آنها همیشه در حال یادگیری هستند

موفق ترین سرمایه گذاران دنیا همیشه در حال یادگیری و گسترش اطلاعات و مهارت های خود هستند. آنها می دانند که اطلاعات نقش اساسی در تجارت دارد و نمی خواهند از رقبای خود عقب بیفتند. براساس برخی منابع، وارن بافت در هنگام شروع کار سرمایه گذاری خود، روزانه 1000 صفحه مطالعه میکرد. دانش افراد ثروتمند بزرگترین دارایی آنهاست. از نظر آنها، موفقیتی که در گذشته در سرمایه گذاری داشته اند کافی نیست، بنابراین آنها باید به روز بمانند و هرچه میتوانند در مورد کسب و کار و حرفه ی خود بیاموزند. اما این اشتیاق به دانش صرفا به سرمایه گذاری و حرفه ای که در آن فعالیت می کنند محدود نمی شود. آنها تمایل دارند که به طور کلی درباره جهان، سیاست و تاریخ، چیزهای زیادی بیاموزند.

بخوانید  نظریه‌ ی بازی ها

2. آنها در عین خوشبینی، بسیار بدبین هستند

این صفت مثل یک پارادوکس به نظر می رسد اما در واقع صحیح است. موفق ترین سرمایه گذاران دنیا به صورت هم زمان، هم بدبین و هم خوش بین هستند. یعنی، آنها همیشه در بهترین شرایط امیدوار هستند اما بدترین انتظار را دارند. به این ترتیب، آنها برای موقعیت های خوب و بد در تجارت آماده می شوند و می دانند چگونه در هر یک از این موارد بهترین واکنش را نشان دهند. سرمایه گذارانی که مهارت کمتری دارند معمولاً فقط انتظار دارند که یک سناریوی منطقی اتفاق بیفتد، و این امر به درک ماهیت گمراه کننده واقعیت تجارت نمی پردازد. اما سرمایه گذاران محتاط تر همیشه دو قدم جلوتر می روند و از آشفتگی های بورس کالا متعجب و آشفته نمی شوند. از نظر آنها همه چیز ممکن است، به همین دلیل آنها تجارت را در بهترین حالت ممکن، بدبینانه تحلیل می کنند.

3. آنها همیشه آرام هستند

به ندرت پیش می آید که شما بیل گروس یا کارل ایکان را عصبانی و خشمگین ببینید. نظر آنها این است که گای اوقات تنها کاری که انسان می تواند انجام دهد این است که صبر کند و ببیند که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. وارن بافت یک بار گفت: “کسی که امروز در سایه نشسته است، مدتها قبل یک درخت کاشته است.” این بهترین روش برای توصیف استقامت و استحکام چنین افراد بزرگی در دنیای تجارت است. بهترین سرمایه گذاران می دانند که ثروت برای افرادی است که از انتظار کشیدن برای آن ترسی ندارند.

بخوانید  بهترین زمان برای خرید سهام

4. آنها از اشتباهات خود درس می گیرند

این که سرمایه گذاران توانسته اند میلیارد دلار درآمد کسب کنند، به معنای این نیست که آنها در هر شرایطی درست ترین تصمیم را گرفته اند. هیچ کس کامل نیست. اما آنچه سرمایه گذاران برجسته را از سایر سرمایه گذاران رقیب خود جدا می کند این است که آنها از اشتباهات خود درس می گیرند و هرگز آنها را دوباره تکرار نمی کنند. اکنون، ممکن است با خود بگویید که همه از اشتباهات خود درس می گیرند، اما این دقیقاً همان جایی است که این افراد سود می برند. آنها  همیشه آماده نظارت بر حرکت سایر سرمایه گذاران هستند و از اشتباهاتی که رقبا و مردم در گذشته انجام داده اند، یاد می گیرند. با این کار، موفق ترین سرمایه گذاران در جهان یاد می گیرند که چگونه از شرایط سخت خارج شوند. جان دی راکفلر توضیح داد: “من همیشه سعی کردم هر فاجعه را به یک فرصت تبدیل کنم.”

5. آنها خستگی ناپذیر هستند

احتمالاً شنیده اید که افراد قدرتمند دشمنان قدرتمندی دارند. در حالی که این عبارت کاملا صحیح است، باید توجه داشت که بهترین سرمایه گذاران نیز دوستان بسیاری دارند. از این طریق، سرمایه گذاران قادر به جمع آوری اطلاعات، یادگیری و درک روش های جدید در تجارت و واکنش سریع هستند. آنها هرگز از گسترش دایره ی آشنایان و دوستان حرفه ای دست بر نمی دارند زیرا این امر به آنها کمک می کند تا امپراطوری های مالی خود را حفظ کنند.

6. آنها دارای مشاوران قابل اعتماد هستند

تصور کنید که چگونه یک شرکت چند میلیارد دلاری را در دستان خود دارید. ماهرترین سرمایه گذاران همیشه یک تیم بزرگ مشاور تحصیلکرده و معتبر را برای جمع آوری اطلاعات در حوزه ی کسب و کار خود دارند که در هر مرحله به آنها کمک می کنند تا اطلاعات مفید در زمینه ی تجارت خود کسب کنند. مشاوران به سرمایه گذاران برای مقابله با موضوعات حقوقی، ارائه پیشنهادات مالی به آنها و انجام انواع تحلیل های تجاری برای شرکای خود کمک می کنند. بدون داشتن چنین تیم پشتیبانی، انجام همه پروژه ها به تنهایی غیرممکن خواهد بود.حتی بزرگترین سرمایه گذاران هنوز به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند که بپذیرند که نمی توانند همه کارها را به تنهایی انجام دهند، بنابراین از راهنمایی های مشاوران معتبر استفاده می کنند.

بخوانید  15 خصوصیت اخلاقی سرمایه گذاران موفق

موفق ترین سرمایه گذاران دنیا

نتیجه

یک سرمایه گذار بسیار موفق به معنای خوش شانس بودن و فوق العاده بودن نیست. در مقابل، بهترین سرمایه گذاران دارای مجموعه ای از ویژگی های معمولی هستند که باعث می شود آنها از بقیه رقبای خود متمایز شوند. در این مقاله ، ما چند ویژگی مهم از ثروتمندترین سرمایه گذاران جهان را بررسی کردیم. این صفات را در خاطر داشته باشید و اگر می خواهید به یک سرمایه گذار فوق العاده تبدیل شوید، این صفات را در وجود خود گسترش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید